Anbefald håndværkere - Nordjylland (Tag, facade isolering, vinduer)

Hejsa

Selvom dette er et lav-det-selv forum må der være en del erfaring med gode og dårlige håndværkere, hvilket jeg godt kunne bruge.

Pt står vi og skal til at byde på et hus, og vil gerne undersøge nogle priser på forskellige ting, eftersom huset står helt originalt - Fra 1972.

Det er lidt en blandet landhandel jeg er nysgerrig omkring, men kunne godt tænke mig nogle priser, også for at vurdere hvad der kan betale sig at kæmpe med selv osv.

Huset befinder sig i Brønderslev kommune hvis det har betydning:

Nyt tag:
 - Mangler nogle konkrete bud på hvad det vil koste at ligge nyt tag på, ikke kun beregneren fra Jydsk Tag teknik fx.
 - Har ikke interresse i nyt bølge eternit, men Decra kan komme på tale. Dog har Ravensberger light nok min største interresse pt med 40 års total garanti fra V Meyer.
 - Muligvis tagpap med trekantslister har nogle nævnt, dog ikke første priotet.

http://www.vmeyer.dk/meyer_holsen_ravensberger_light.php

Nye Vinduer / Dører:
 - Vinduer og dører er alle originale og trænger inden for kortere tid til udskiftning, men hvilke kan anbefales til dette ? - Fx hvis man vælger Velux eller lign.

Isolering:
 - Der skal med garanti isolering op på taget, fx 250mm.
 - Hulmurs isolering tror jeg ikke er nødvendigt, dog en mulighed.

Jordvarme anlæg:
 - Dette er ret langt ned på listen, men skal have stillet min nysgerrighed

Facade isolering:
 - Har ret stor interresse omkring priser på Skalflex facade isolering:

http://www.skalflex.dk/side5230.html

Fx kører XL-Byg med denne pris der gjorde mig lidt intresseret:

Skalflex Facade isolering
Komplet løsning 100mm. Med isolering, armering og facadepuds.
- Pris m2: 399,95 kr

For 50.000 kr syntes jeg man kommer ret langt: 50.000 / 399,95 = 125 m2 - Skal lige regne efter, men med det store sydvendte vindues parti regner jeg ikke med at komme væsentligt højere.

Der skal så nye vinduer til, men ANER slet ikke hvad arbejdslønnen vil koste ved sådan et projekt, så meget nysgerrig omkring dette.

Ved godt det er en BLANDET land handel, men skal til at kontakte håndværkere i næste uge, så kunne være rart med nogle gode anbefalinger til hvem man skal kontakte. Med nogle priser er det lidt nemmere at sætte priotering, samt også se på hvad jeg selv kan lave.

På forhånd mange tak.
Mvh Henrik

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Henrik,

Det lyder til at være noget af et projekt,

Priserne svinger utrolig meget, og afhænger naturligvis også meget af om I er istand til at lave noget af det selv, jeg fik i efteråret tilbud på at få pålagt nyt tag på en af mine ejendomme, et 2 plans hus med et grund areal på 60 kvm. der var også som på dit tidligere tagplader på, så der skulle spærforstærkes, efterisoleres og så have en beton sten på, der faldt valget på en Decra sten, jeg husker ikke helt typen. Tømmeren sendte et tilbud på 105.217, det var så med plast nedløb osv. Jeg undersøgte prisen hvis jeg selv indkøbte materialer og endte med at få taget lagt på for omkring 35.000,- og dette så med zink tagrender. Det tog 4 dage, med opsætning/nedtagning af stillads osv.

For så vidt angår vinduer er dette en større post, men Velux er bestemt et godt valg, det er igen noget som tømmeren tager sig temmelig godt betalt for, men der kan findes tømmerer der gør det til en god pris hvor resultatet stadig er af første klasse.

Held og lykke med projektet, og du må endelig sige til hvis du kunne bruge nogle yderligere informationer

Mvh Mark
Takker for svaret, og absolut rart med nogle priser så man kan sammenligne tingene noget nemmere.

men der kan findes tømmerer der gør det til en god pris hvor resultatet stadig er af første klasse.

Det er lige præcis dem jeg søger efter, men hvor finder man dem henne ? .... Tingene er bestemt ikke noget der alt sammen skal laves muligvis, og slet ikke med det samme. Har dog brug for lidt mere præcise priser for at kunne vurdere hvilken rækkefølge de skal laves i, både med hensyn til pris, effekt, nødvendighed osv.

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis