Tilkobling af Opvaskemaskine i Malaysia

Hej alle,

Her har i lige dagens store udfordring som jeg håber en eller anden kan hjælpe mig med.

Jeg er fornyligt flyttet til Malaysia med min kæreste, som har fået job hernede - det er et dejligt land, men håndværk er de sgu ikke verdensmestre i.

Nå men for, at få hverdagen til, at glide lidt nemmere har vi købt en opvaskemaskine på Amazon.com - nærmere bestemt denne model:
http://www.amazon.com/SPT-SD-2201W-Countertop-Dishwasher-White/dp/B004MX8XO6

Som ligesom mange andre ting fra USA skal bruge: Input voltage 120V / 60Hz og flg. Input / Element wattage 680W / 600W.

I Malaysia er der 220/240 V i stikkontakterne og der er derfor en lille udfordring med, at få koblet den til.

Så vidt jeg har forstået skal jeg have fat i noget der hedder en Step Down converter der kan konvertere fra 220/240 V til 120 V - men jeg kan ikke finde ud af hvor mange Watt den step-down konverter skal kunne trække eller om der er andre løsninger på det her problem.

Jeg har af en lokal forhandler fået, at vide, at jeg skal bruge en Step-down converter der skal kunne trække 3 gange så mange Watt som maskinen bruger - altså 3*680 W - kan det passe?

Håber sgu der er nogen der kan hjælpe.


Gode hilsner
Emil



Gør det selv amatøren uden evner!!!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja - go morn.
Der rører sig godt nok ting ude i verden. Det havde vel været nemmere at købe en 240 volt maskine til at begynde med.
En step-down converter vil jeg nok kalde en transformer. Så kan der være noget stabilisering i den, men det er stadig hvad det er, og koster ikke mange - hvad de nu hedder der - dem man betaler med.
En sådan har en mærkeeffekt den kan holde til, og der sker ikke noget ved at købe en større. Det kan være en erfaring at de har svært ved at holde til belastningen.

mvh

 varmetossen

Hej.
Umiddelbart vil jeg mene at med 1000 watt er du dækket ind til den maskine.

mvh

 varmetossen

Du kan måske godt rende i problemer med frekvens - din maskine er beregnet for 60Hz og efter http://en.wikipedia.org/wiki/Mains_electricity_by_country - så har du 50Hz i Malaysia.

en alm AC motor er frekvens afhænning - og vil derfor ikke køre med det rigtige antal omdrejning, der sider jo nok en pumpe i maskinen som det vil gå ud over - om det vil give dig problemer skal jeg ikke kunne sige.
Er det en aprilsnar?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis