Ovenlysvinduer - kan guld købes for dyrt?

Hejsa,

Jeg står og skal udskifte 4 stks.ovenlysvinduer med nogle nye friske. Udgangspunktet er selvfølgelig Velux men efter lidt research har jeg fundet frem til at der rent faktisk findes nogle andre alternativer på markedet som efter sigende også skulle være ganske fine.

Velux er jo det mest kendte herhjemme og mange sværger til dem, men jeg synes 25.000 kr. for fire vinduer er i overkanten når jeg kan få Fakro til 15.000-20.000 kr. Derudover findes der jo også Rooflite som skulle være et Velux produkt.

Med til historien hører at jeg har læst forskellige steder på både danske og engelske fora at Fakro er ganske fin kvalitet, men hvad synes I? Er det værd at spendere op til 10.000 kr mere for 4 Velux eller ville I gå efter Fakro eller Rooflite og spare pengene (som jo kan bruges til andre husprojekter).

Hejsa, Jeg står og skal udskifte 4... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er prisen i forhold til Velux's prisliste?

Som du har her :o):

http://www.velux.dk/prislister.aspx?WT.ac=Find_priser-Venstre2-120x100-26/10/11
Tjaee, jeg fik da lidt mere, også hos stark...

En anden mulighed er at vente på 10% tilbud, det kører velux en gang imellem med og så betale med forbrugsforeningens kort....det giver 9% ekstra....
Jeg går ikke ud fra at man kan kombinere Stark rabat, Velux rabat og Forbrugsforeningen?
Nope, den går ikke :-)

For det første giver stark ikke rabat via foreningen...
Du skal finde en butik som giver rabat via forbrugsforeningen og så vente på velux kører kampagne....så kan du vifte med kortet og så skal butikken give dig 9% bonus...som så først udbetales før jul...
Annonce
Tænkte det nok. Nå men jeg må undersøge lidt videre, der går jo lidt sport i det :0)

Tak for dine inputs!
Det er ikke sikkert at du som privatkunde i en tilfældig Stark-tømmerhandel kan få højere rabat.

Jeg kender ikke overhovedets Velux's prispolitik her i DK. Men idet de har et suverænt produkt kan det godt tænkes at det ikke er muligt at opnå højere rabatter.

Men det er næsten med garanti løgn at en erhvervskunde med tilknytning til og konto i pågældende STARK -tømmerhandel kunne ville opnå 16% rabat.

Men det kan du jo næppe gøre noget ved!

Hvis du oprettede en konto hos pågældende Starkforretning ville du helt automatisk opnå 10% rabat på alle "vejledende priser eller listepriser" i forretningen.
Velux kan jo f.eks. ikke sammenlignes med køkkenfirmaer hvis prislister er skruet sådan sammen at private kan opnås langt højere %-vise rabatter!

Du må finde nogle gode argumenter for at få større rabat. Evt. rundt til andre tømmerhandler i lokalområdet.
(Hvor du kan håbe på at det er en "lærling der regner forkert" :o))
Eller købe noget mere. Lysninger gardiner, automatik osv.
Hej igen,

Vil blot lige afslutte denne tråd med at fortælle at jeg valgte Fakro-vinduerne. Jeg fik et godt tilbud på 4 stks. vinduer til små 14.000 kr med indækning, isolering o.l. (lysning laver vi selv). Velux kunne jeg få for 19.000 kr. Vinduerne er nu monteret og jeg er indtil videre rigtig godt tilfreds med dem. Min tømmer (som ikke har et dem før) synes de er fuldt på højde med Velux og ser godt ud.

Tak for alle jeres brugbare inputs!!!
Det skal lige siges at der ikke kan hentes ret meget rabat på Velux-produkterne, heller ikke for en tømrermester eller lignende. Velux er rimelig stramme hvad angår der prispolitik, så 16% for en privatkunde er vidst en ganske god rabat.

http://www.lyrk.dk
Jeg synes fakrovinduerne er super flotte. Men er du stadig tilfreds med dem?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis