1på2

Har læst alle gode råd om 1på2 som jeg vil bruge på mit lille sommerhus, der trænger til ny beklædning. Har et par supplerende spørgsmål:
1)skal der både være lodrette afstandslister og vandrette lægter i det ventilerede hulrum mellem vindpap og beklædning. Eller kan jeg nøjes med vandrette lægter?
2)hvordan slutter jeg af mod grunden? Eternit?
3)hvordan sikrer jeg mod mus? Nogle erfaringer med isola musebånd?
4)søm eller skruer?

Mvh Lene
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der står lidt om det nedenstående!


http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=4&cad=rja&sqi=2&ved=0CFMQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.trae.dk%2FDokumenter%2FDokument.asp%3FDokumentID%3D81&ei=GI5YUbrpCMjusgaC7YDoCg&usg=AFQjCNFg8CLJOM5q5O2ILsihwcb5bzqgMA&sig2=Yj63APXmwZGklS8DmrWS3A&bvm=bv.44442042,d.Yms

Men fjerner du den gamle beklædning eller hva'? (For den kunne måske udgøre vindspærren!!)

Eternit for neden er fint. Fastgjort for oven og stikkende tilpas ned i jorden. Gerne 8 mm tykkelse. Hvad er der i forvejen. Ka' det ikke stadig bruges!

Søm. Hvis pistolsøm så rustfrie - vistnok!
Tak. Fjerner de gamle træplader først. De er rådne i bunden. Den gamle beklædning går nemlig helt til jorden. Hvilke dimensioner af trykimp træ vil I anbefale? Skal 1 og 2 have samme str.? Er der forskellige kvaliteter - eller tager jeg bare den billigste fra den lokale trælast? Dropper de lodrette afstandslister.
Skrevet af llc på 31 mar 2013 21:10
Har læst alle gode råd om 1på2 som jeg vil bruge på mit lille sommerhus, der trænger til ny beklædning. Har et par supplerende spørgsmål:
1)skal der både være lodrette afstandslister og vandrette lægter i det ventilerede hulrum mellem vindpap og beklædning. Eller kan jeg nøjes med vandrette lægter?
2)hvordan slutter jeg af mod grunden? Eternit?
3)hvordan sikrer jeg mod mus? Nogle erfaringer med isola musebånd?
4)søm eller skruer?

Mvh Lene

1. Vandrette lægter er fint.
2. eternit
3. mussegitter evt. fra isola
4. skruer, søm har det med at trække sig ud igen.
Skrevet af llc på 31 mar 2013 22:58
Tak. Fjerner de gamle træplader først. De er rådne i bunden. Den gamle beklædning går nemlig helt til jorden. Hvilke dimensioner af trykimp træ vil I anbefale? Skal 1 og 2 have samme str.? Er der forskellige kvaliteter - eller tager jeg bare den billigste fra den lokale trælast? Dropper de lodrette afstandslister.


Kommer an på hvordan man vil have det til at se ud, skal det være ens størrelse på beklædningen efter opsætning, så skal inderste lag være 2" større end yderste.

Dvs. 6" inderst og 4" yderst, eller 8" inderst og 6" yderst.

Kvinta sortering og  selvfølgelig 25mm og ikke 19mm beklædning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis