manglende strøm i halvdelen af huset

I går aftes gik strømmen i den ene halvdel af huset.

Der er ikke gået nogle sikringer (automat)

Det underlige er:
denne gruppe driver Ca halvdelen af huset.
der er strøm i to af værelserne som er på gruppen. . Men intet strøm i stuen der også er på gruppen. .

Hvad er den bedste fremgangsmåde at fejlsøge på?

/cs

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Hvis du har erfaring i at måle med et multimeter og har et, finder du først ud af om der er spænding på alle indgående faser - der kan være tale om en, to eller tre, men det ser du på sikringsgrupperne. Nogle gange kan man måle uden at tage sikringerne ud, men ellers tag dem ud og mål på bundskruerne. Selvfølgelig under iagttagelse af sikkerhed!!

mvh

 varmetossen

Hej.
Den er nok lidt svær på fjernsøgning, men har du prøvet at skifte rundt på sikringerne. Det er ikke altid til at se, om en sikring er gået.
Men det kan være du er beskæftiget resten af dagen, men husk påskefrokosten

Nåh ja, du skrev automatsikringer, Så må du måle på udgangen om der er spænding. Det kan vel også være i gruppeelementet, der er en fejl.

mvh

 varmetossen

Er det en 2 polet eller 4 polet automatsikring , hvis det er en 4 polet as du har, kan det være en stikledningsikring der er gået , kobl hpfi afbryderen ud og mål i bunden (indgangen) der skal være 3 med strøm på og en nul.............

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Hvis du har været inde og pille i en kontakt, eller lampestik, er det nok der en ledning er faldet ud.
stikkontakter og lamper sidder tit forbundet fra en kontakt til den næste, og hvis en ledning ryger ud af en kontakt, så virker de andre derefter ikke..
Jeg har selv været der, jeg mistede også strømmen på 4-5 kontakter og lys, og kunne ikke finde ud af hvad der var galt, ringede så efter en elektriker, han kom og det første han spurgte om var, har du haft en kontakt ude eller en lampekontakt nede, også kom jeg i tanke om, jeg 5 dage før havde haft et lampestik skruet ud af loftet så jeg kunne male loftet omkring, og ganske rigtigt, der var en ledning faldet ud.. 600 kr for 5 mins arbejde..
Ja som bageren skriver så må der være en løs forbindelse , du kan jo prøve at efterspænde alle samlingerne i lampesteder og kontakter og også i automat sik. husk at afbryde strømmen først......................

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Nullen var hoppet ud af et lampested der ikke har været rørt l 5 år. .

Jeg takker mange gange for hjælpen

/cs - nu med strøm

/cs

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også