kan mit bl. batteri laves?

hej alle sammen

jeg kan ikke åbne for det varme vand, den man drejer på for at åbne vandet drejer sig bare ud og så kan man dreje lige så tosset man vil, men varmt vand kommer der intet af.
det kolde vand virker fint..

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først lukkes for vandet på en stophane et sted i huset eller udenfor.

Af egen erfaring er det næsten altid det varme vand der kalker til og kan være vanskelig at løsne.

Den røde plast knap fjernes forsigtig, (skal bruges igen) hvorved du kommer ind til en skrue, denne skrues af og grebet kan tages af, som noget af det første.

Du tar' et stykke stof eller andet for ikke at ridse, eller lave grimme mærker før du bruger en fast-nøgle eller vandpumpe-tang også kaldet en polygrip-tang eller rørtang og skruer den store møtrik af, hvorved kommer du ind til spindlen hvorpå dit fingergrebet med rød knap sad.

Spindelen kan så skrues af, det kan godt være du skal lirke lidt frem og tilbage, måske er det kalket til.

Når du har skruet dette stykke af er du inde ved mekanikken med pakning ol.

Der kan købes et rep. sæt med pakninge i byggemarkedet ol. steder, nu er det godt nok af ældre dato men prøv om det stadig findes jeg tror det men er ikke helt sikker på dette.

Her kan du se hvad der er galt med din vandhane/bruserbatteri.

Håber det gav mening, det er sådan jeg ville gøre (det er jo lav det selv ikke)

Hvis reglerne skal følges meget slavisk er det vist ikke gør det selv, men en vvser' (rør-smed) du skal ha' fat på, så vidt jeg da er orienteret, men tror der viges lidt/noget for disse regler, men det ved du sikkert i forvejen.

Jeg skal/vil ikke lege politi her skal lige understreges.

Held med det.

God Påske.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Det kan jeg jo af gode grunde ikke se, men er den fræsede notgang eller riller ellers intakt, hvis de er må du nok gå et "skridt videre" vil jeg mene, det kan du jo bedst se når du står ved det.

Noget andet er:
 
Hvis du er lejer så er det jo en anden sag og varmemesteren du skal ha' få i, & så er det vel helt uden omkostninger for dig. 

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Det er formentligt spindlen der er gået eller endnu værre håndtaget.

Tag et kig her. http://www.xl-byg.dk/produkter/vvs/blandingsbatterier/spindel/?sv=l

Der sidder 2 af sådanne i dit blandingsbatteri, det som er til venstre, det ligner brede tænder... det er formentligt dem som er gået.

Find ud af det og køb en ny af de spindler i den rigtige størrelse og udskift.

Jeg forstår godt at maskinsnedker vil prøve at renovere den, men det bliver noget hø og endda kun for at spare et par håndører.

men men.... det er jo som nævnt meget svært at se uden at "kigge på det"

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
er lykkelig husejer, og har netop her i påsken revet min 1sal ned, og skulle til at bruge husets bryggers/baderum til baeværelse mens ombygningen er igang, og anden gang jeg går i bad går lortet i stykker...

fuck nu det, tilbage til sagen

jeg har pillet den røde knop ud men der er ingen skrue i hullet?????
Annonce
Hvis der så ikke sidder en skrue ind i siden, skal det bare rykkes ud.

Er det kun midlertidigt, kan du sætte en klud eller lign, i klemmer, og banke håndtaget ind igen.
må prøve og kigge på det imorgen, tak for hjælpen indtil videre
I MORGEN??? Hvad f..., skulle du ikke i bad? hehe

 

LOL

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Der sidder en omløber, der hænger sammen med håndtaget, skrug den af og du er inde ved spindlen..
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis