Montage af stålsokkel på nye drivhus.

Hej,
Jeg skal til at støbe en stålsokkel i 6 punkter til mit nye forhåbentlig dejlige 9,9 kvm store Uranus drivhus.
Jeg har valgt at støtte mig til 2 vejledninger:

http://www.juliana.com/Portals/0/ju...fault.aspx

og

http://www.bilka.tv/video/1533556/0...s-1-sokkel

Jeg tror jeg vil gå efter at lave den uden rør, som den Bilkavejledningen viser, da jeg tror at støbningne vil sidde bedre fast i jorden end indersiden af et pvc rør. Istedet for at bruge trikket med at putte sand i rørene og hæve rørene, når sokkelen skal niveleres i vatter, har jeg tænkt mig bare at lægge lange kodser på tværs i hjørnerne ligsom 6:26 i bilka videoklippet og på tværs af stålsoklen på de midterste punkter(der er 6 nedstøbningsbeslag til mit drivhus istedet for kun 4, som i videoen).
Er det en klog beslutning? (et af hjørnepunkterne ligger udenfor græsplænen dvs. i min køkkenhave, hvor jordniveauet er lidt/noget lavere....det vil måske være en idé at lave rør-trikket kun dér  ?)
Endelig er der noget, som jeg ikke forstår i begge vejledninger. Skal der ikke lægges en flise eller andet tungt oven på de punkter som er ved at blive støbt? For jeg har selv oplevet at beton under hærdning kan finde på at løfte sig en smule, og så kommer soklen vel ud af vatter ?? specielt når de fliger i enden at støbejenene er slået ud, for at få dem til at hænge bedre fast i betonen??! eller det har måske "ingen gang på jorden"?
Håber der er er nogen, der kan give mig nogle svar på mine spørgsmål, inden jeg går igang.
Mvh.
Michael L.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da jeg sidste år skulle støbe en drivhussokkel fast slog jeg bræddestumper ned op ad soklen. Med små mellemlægsskiver og skruetvinger kunne jeg rette soklen af i både højde og side og fastholde det mens cementen hærdede.
Jeg lavede bare støbehullerne med 100 mm jordbord. Det kan være jeg fortryder det hvis huset skal væk en dag, men det står godt og stabilt indtil da. Det har da ikke sat sig overhoved :-)
God idé LarsDet vil jeg lige skriv bag øret
Venligst
Michael L.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis