Montering af ventilator og lys

Kære folk,

Jeg har i dag installeret en udsugning i mit badeværelse, og er i den fobindelse kommet i tvivl om jeg har gjort det rigtigt/forsvarligt. Jeg håber derfor på lidt hjælp fra en el-kyndig person.

Jeg beklager billedets kvalitet, men tilslutningen er i et sænket loft, så det var meget svært at komme til. Billedet er taget før jeg tilsluttede udsugningen.


Det der er markeret med "1", er selve strømtilslutningerne. Dem med "2" er lyset i badeværelset. Jeg har nu monteret udsugningen i de to 2'ere, så der nu er to kabler i 2'erne. Er det helt ude i skoven? Jeg havde svært ved at se hvad jeg ellers skulle have gjort. Selve udsugningen virker perfekt og helt efter hensigten. Jeg er bare bekymret for at installationen måske er brandfarlig eller noget i den stil.

Mvh.
Anders

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan skal "tilslutningen er i et sænket loft" forstås?
montagen ser rigtig nok ud, det du har gjort er jo ikke anderledes en at montere en lampe, dog skal dine ledninger aflastes (spændes fast)
men som jenshøj også bemærker, hvad menes med sænket loft?
for at installation i et sænket loft skal være lovlig, skal kabler og ledninger forlænges (der er samlemuffer ikke nok) ned i det sænkede loft, eller være let tilgængelige.
det virker det dog som om din dåse på billedet er.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Så det er ikke et problem at der er tilsluttet lys og udluftning i samme muffe?

Det er et lille badeværelse (ca. 2,5 m2), hvor loftet er sænket for at montere lys. Midt i loftet er der en lem (50cm x50cm), som giver nem adgang til både tilslutningen samt lys og udsugning. Selve installationen er på væggen, cirka 10 cm fra lemmen. Så der er nem adgang, men min stige var bare lidt fort kort, så det besværliggjorde arbejdet en smule.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis