Knap-celle batteri bundkortCR2032 /evt opladeligt? LIR-2032

Hej alle jer der har forstand på PC-indmaden.

Jeg skal skifte knapcelle batteriet i bundkortet ca 1 gang om året, fordi det jo bliver brugt op.
Hver gang skal diverse indstillinger laves forfra i BIOS.
--- det er jeg ikke særligt god til.

Spørgsmål:

I stedet for at bruge et CR 2032, som jeg plejer, kan jeg så montere et genopladeligt i samme størrelse.

Der findes et der hedder LIR-2032 (altså Li-ion-Rechargable)
-- og skal det være friskt opladet ved montagen?
----  - ja det skal del vel, ellers starter PC-en jo ikke op.
Vil det virke uden at lave ulykker?

På forhånd tak, til de kloge ho´der der kan hjælpe.
mvh A

To ulykker kommer sjældent alene.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
sålænge du sørger for spændingen og størrelsen er den samme, er der ingen ko på isen... Alternativt vil jeg anbefale et købe et kvalitets CR2032 istedet for de billige..

Jeg bruger samme batteritype til nogle Wireless IHC tryk, og de billige holder ca. 6 mdr, hvor de bedre kvalitetsmærker holder ca. 12-18 mdr.
Tak for svar - jo de to batterier CR 2032 - og  LIR-2032 har samme samme spænding 3,6V var det vist.

Så det vil jeg prøve.

Mærkeligt nok kan jeg kun finde udenlandske firmaer, der sælger dette LIR 2032 - og kun i Canada, hvis jeg skal have en lille lader med - og det skal jeg formodentlig have, for at det kan være opladet, når jeg monterer det.

Jeg prøver at skaffe det.
Hej  - A.

To ulykker kommer sjældent alene.
Jeg har aldrig haft skiftet mit batteri, og nu har computeren kørt i en 5 år. Og det samme med den før den. Hvordan kan du få det til at løbe tør så hurtigt?
jeg er rimelig sikker på at det batteri bliver opladet i bundkortet.

Hvis en maskine ikke er blevet brugt i lang tid skal man sætte bios.. hvis man så lader strømme være tilsluttet (og maskine slukket) i en måned er der fuld power på batteriet igen..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det lille batteri holder normalt mere end 4 år, så det må da være nogle "skod" batterier du sætter i!

Det hjælper ikke noget at sætte et genopladeligt i, for det bliver ikke opladet, så skal det pilles ud og lades og så er du lige vidt!!!

mvh
Annonce
Hm - jeg siger tak for jeres kommentarer.

Hvis det ikke vil blive opladet - så er der jo ikke nogen mening i at sætte genopladeligt i - Det kan jeg forstå.

Jeg kan ikke forstå hvorfor det løber tør på ca 1 års tid, når det skulle vare meget længere.
PCén er i brug mange timer hver dag, så det er ikke fordi den står ubrugt.
- om det er skodbatterier ved jeg ikke - Og hvordan ved jeg om jeg køber nogen der er bedre end "skod" ?

Tja - så er jeg vist tilbage ved "START" igen.

mvh A.


To ulykker kommer sjældent alene.
Det skal da ikke smadre din påske og hvis du ikke kører med noget indviklet RAID eller BOOTER på en besynderlig måde,kan det da højest tage et minut at sætte den BIOS op.
Hvis du skriver alle indstillingerne op og smider notaterne i kabinettet kan du også finde dem næste gang.
Køb batteriet i en butik hvor der er omsætning og hold dig til mærker som du genkender fra dagligdagen,så burde du være sikret i mange år.

René
Det vildeste som evt. Skal sættes i bios er tid og dato. Resten bliver gemt i EEPROM.
Har heller aldrig skiftet batteri i et bundkort, og har også haft maskiner der runder 5 år normalt.
Ja - Ja og igen tak for jeres meninger.

Der er altså nogen der mener at et batteri bliver opladet i bundkortet - og nogen der mener at det ikke bliver opladet i bundkortet.

Så må jeg jo bare prøve en gang.

mvh A

To ulykker kommer sjældent alene.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis