Køb af symaskine

Min kære kone har beslutte sig at sætte sig igang med syningens kunst. Vi har lavet lidt research (svigermor er sy MESTEREN) og hun har en gammel pfaff fra start 80'erne, og søgningen på nettet gav også, at de gamle pfaff fra dengang, er noget af det bedste.
Så nu har hun fundet en Pfaff tipmatic 1027 og overvejer kraftigt at købe den (med svigermors godkendelse).. Men svigermors, er jo storesøsteren, nemlig en tiptronic 1071 som jo selvfølgelig er endnu bedre... Men hun mener ikke at de få ekstra funktioner hendes har, vil komme min "ny-begynder" kone til gode.
Når vi laver en sådan investering, er det for mange år ud i fremtiden, og konen er ferm med strikkepinde og hæklenåle, så vi har da begge en forventning om at hun kommer til at bruge den ret meget. 

Nogen (især Håndværkeren) der kender noget til de ovenstående modeller? 

Det fikser jeg...
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nå.Håndværkeren plejer da at være hurtig

Det fikser jeg...
Nå nå  endda stilet til mig, jeg bliver helt forlegen
Men der er ingen tvivl om at Pfaff er et godt mærke, men undgå for meget diller daller.
Det er jo veldigt med alle mulige sømme, men hold jer til det mest basale i første omgang. D.v.s. kan maskinen stikke sting zig zag trestings zig zag  knaphul og stræksøm så er din kone godt garderet, istedet for en dyr maskine kan hun så investere i en owerlook maskine som er lige så unværlig hvis der virkelig skal syes seriøst. Jeg ved godt at der på nogle modeller af symaskiner reklameres med at den kan overlooke men det bliver aldrig en ægte overlook da der skal mindst tre tråde til for at lave en pæn kant der ikke krøller sammen.
Som det vigtigste er derefter et ordentligt pressejern og et dampstrygebrædt..
Jeg har ikke selv maskiner med eletronik alle mine er med logikhjul, min industrimaskine kan kun stikkesting og en enkel zig zag. til gengæld vil den frem i verden.
Tak for respons, altid dejligt at have andre øjne på sagen. Tror bare at vi bestiller "lillebroren" så - altså 1071 udgaven. Vi har fundet et godt tilbud, så hvis det bliver en god løsning i længden, lyder det til at du lige har nævnt hendes fødselsdagsgave - overlockeren  Når tiden kommer til den, hiver jeg nok fat i dig igen 

Nu venter jeg spændt på den slyngevugge hun vil sy til vores kommende datter 

Det fikser jeg...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis