Isolering omkring vinduer

Hej
Søger lidt råd / idéer til hvordan jeg skal få isoleret bedre omkring mine vinduer, vi bor i et hus fra 1997, med muret ydervæg og indevæg der består af et træskelet beklædt med gipsplader, imellem ydervæg og indervæg er der lidt hulrum, denne hulrum er ikke isoleret ud mod mine vinduer (se billeder)

Hvordan skal jeg få isoleret her imellem? og hvad skal jeg bruge til det?

På billederne er vindueskarmen pillet ud.

Jeg påtænker at skære gipsen af de yderste 2cm ud mod vinduet (se rød markering på billede 3) for så at skumme mellem ydervæg og indervæg, lyder det helt tosset?

Hilsen Thomas





Hej Søger lidt råd / idéer til hvordan jeg skal... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vel vidende at jeg selv osse normalt påstår det! Men der sker jo en vis udvikling i isoleringsmetoder og forskning? .o)

Skrevet af Koludabyg på 02 apr 2013 18:31

Hvis det er skåret af tykkere rulleisolering af Isover, så kan det godt lade sig gøre, men nemt bliver det selvfølgelig ikke, specielt ikke med så lidt plads, det optimale ville være at skære lysningen helt tilbage til hvor mellemrummet starter, også isolere optimalt, og påfore lysningen med yderligere beklædning, hvis ikke udtagning af partierne er en løsning.

Det er også et no go, man må ikke isolere mellem facade og let indervæg, der skal være 50mm ventilation mellem indervæg og massiv ydervæg.


Hej begge, tak for jeres svar, dejligt nogen gider bruge tid på at hjælpe

Det er kun ca 1-2cm jeg kan skærer af lysningen ind mod vinduet. Min lysning er ca 130mm (130mm - 13mm gipsplade - 100mm regel) =17mm. Det meste af hulrummet ligger ved vinduet, så jeg kan godt se at pladsen kan findes hvis vinduet pilles ud.

Har vedhæftet endnu et billede.


Tommestokken går forbi vinduet helt ud til murstenen.

Jeg ved ikke præcis hvad varmetabet er, det blæser ind mellem vindue og tilsætning i nogle rum, så noget varme må der forsvinde den vej. Problemet med hulmursisoleringsfirmaet var at pladsen var for lille.

Lige et par spørgsmål mere omkring skum

Er det et problem i forhold til fugt/kondens ? Hulrummet er der vel for at fugt/kondens på bagsiden af facedestenen kan fordampe.
Hvis jeg skummer ud mod facadestenen skråt gennem min udskæring i lysningen, (ifølge billedet i tidligere indlæg) vil jeg ikke kunne "murer" en masse op så det bliver tæt?
Hvorlangt ind i væggen må skummen komme?

Hvis det kan løses med skum ser jeg det som en overkommelig opgave, men hvis jeg får skåret lysningen op, kan jeg måske bedre vurdere om jeg kan få skuppet et stykke rulleisolering der ind.

Skum kan da godt anvendes ja, men som sagt er det svært at skumme et hulrum på 60mm op, uden at skummet bare flader sammen.

Jep, hulrummet sikrer ventilation.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis