Buler i gipsplader

Jeg har et problem med vores ca. 18 mdr gamle gipsloft. Samlingerne buler ud hvor endekanterne er stødt sammen. Jeg mener at det er blevet værre med tiden. Er der nogen der har et forslag til hvad problemet kan være, og en god idé til hvordan man udbedrer det?

Jeg har vedhæftet to billeder. På forhånd tak!
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ingen billeder.

Men for lige hurtigt at få et par ting på plads.

1 eller 2 lag gips... ?
Understøtning + skruet ved kortkanter ?
Armering ved spartling ?
Troede jeg uploadede billeder, men du kan se dem under min profil. Jeg har ikke selv monteret gipspladerne.... Det har en tømrer, men han er ikke til at tale med grundet nogle andre ting.
Jeg ved derfor af gode grunde ikke om der er foretaget grundig nok montering. Ved dog at der er forskalling under og at der er tale om et lag gips. Sætter man også armeringsbånd på når der ikke er en spartelkant på enderne?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Kan ikke se billeder under din profil, så hvordan de gipslofter ser ud ved jeg ikke endnu.

Men din tømrer hænger jo på den i 5 år, så er det manglende underlag i kortkanter der er årsagen til det, så skal han jo rette fejlen.

Men er det kun 1 lag gips på forskalling, så skal der anvendes t-skinner, pladebånd eller forskalling ved kortkanterne, som hvis mangler er årsagen til problemet.

Eneste mulighed for udbedring er at etablere disse fra bagsiden, og skrue loftet efter, eller montere endnu et lag gips, som så limes til underliggende gipsloft ved kortkanter, eller ved at anvende t-skinner eller pladebånd ved kortkanterne.
Er der billeder nu?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Nu er der billeder ja, ligner altså spartlen der er trykket ud ved dine kortkanter, netop fordi de ikke er understøttet.
og når du siger de ikke er understøttet- hvad menes der så helt præcist? manglende skruer eller..?
Manglende skruer, og ja fordi der mangler noget at skrue i, det er derfor man anvendes forskalling, t-skinner og pladebånd, da forskallingen jo render på langs af pladerne, og man derfor mangler underlag at skrue i på tværs.
her der render forskallingen på tværs. Altså vandret hvis man kan sige det, og pladerne lodret. Kan det udbedres?
og tror du det vil blive værre med tiden?
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også