Buler i gipsplader

Følg tråden
kentk
kentk
Postnr: 8752
kentk kentk
Jeg har et problem med vores ca. 18 mdr gamle gipsloft. Samlingerne buler ud hvor endekanterne er stødt sammen. Jeg mener at det er blevet værre med tiden. Er der nogen der har et forslag til hvad problemet kan være, og en god idé til hvordan man udbedrer det?

Jeg har vedhæftet to billeder. På forhånd tak!
kentk
kentk
kentk kentk Trådstarter
Troede jeg uploadede billeder, men du kan se dem under min profil. Jeg har ikke selv monteret gipspladerne.... Det har en tømrer, men han er ikke til at tale med grundet nogle andre ting.
Jeg ved derfor af gode grunde ikke om der er foretaget grundig nok montering. Ved dog at der er forskalling under og at der er tale om et lag gips. Sætter man også armeringsbånd på når der ikke er en spartelkant på enderne?
Koluda
Koluda
Postnr: 4490
Koluda Koluda
Kan ikke se billeder under din profil, så hvordan de gipslofter ser ud ved jeg ikke endnu.

Men din tømrer hænger jo på den i 5 år, så er det manglende underlag i kortkanter der er årsagen til det, så skal han jo rette fejlen.

Men er det kun 1 lag gips på forskalling, så skal der anvendes t-skinner, pladebånd eller forskalling ved kortkanterne, som hvis mangler er årsagen til problemet.

Eneste mulighed for udbedring er at etablere disse fra bagsiden, og skrue loftet efter, eller montere endnu et lag gips, som så limes til underliggende gipsloft ved kortkanter, eller ved at anvende t-skinner eller pladebånd ved kortkanterne.
kentk
kentk
kentk kentk Trådstarter
Er der billeder nu?
kentk
kentk
kentk kentk Trådstarter
kentk
kentk
kentk kentk Trådstarter
og når du siger de ikke er understøttet- hvad menes der så helt præcist? manglende skruer eller..?
Koluda
Koluda
Postnr: 4490
Koluda Koluda
Manglende skruer, og ja fordi der mangler noget at skrue i, det er derfor man anvendes forskalling, t-skinner og pladebånd, da forskallingen jo render på langs af pladerne, og man derfor mangler underlag at skrue i på tværs.
kentk
kentk
kentk kentk Trådstarter
her der render forskallingen på tværs. Altså vandret hvis man kan sige det, og pladerne lodret. Kan det udbedres?
kentk
kentk
kentk kentk Trådstarter
og tror du det vil blive værre med tiden?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. gipslofter
    Lav-Hus
  2. Gipslofter
    Lav-Hus
  3. Nye gipslofter
    Lav-Hus
  4. Forskalling til gipsloft?
    Lav-Hus
  5. Nye gipslofter