Milwaukee eller?

Jeg overvejer at købe en Milwaukee c18pd c32 slag/skrue, slag/bore maskine
Den skal primært bruges til det lidt hårdere arbejde, så som at bygge havestue, bore 25 mm i egestolper og skrue lange kraftige skruer i.

Uden at det bliver en debat om hvilket mærke der er bedst, vil den model, kunne klare hårdt brug eller skal jeg kikke efter noget andet?

Pris har jeg fået oplyst til ca: 6.000 normalt, nu ca. 2.300 kr


______________________________________________
Får selv simple projekter til at ligne abstragt "kunst".
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke om jeg ville stole på den før/nu pris.

Du skal, som jeg lige ser hvad du skal bruge den til, kigge på moment.. det må være den med flest nm

http://www.toolstop.co.uk/milwaukee-c18pd-32-m18-li-ion-compact-percussion-drill-2-x-3.0ah-batteries-p10846


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

grandoldman, nu ved jeg ikke om det er helt den samme men specifikationerne minder meget om hinanden.
Momentet er som du selv kan se, på 60nm.

Håndværkeren, mærket er sådan set ikke så vigtigt, for mig er det bare vigtigt at det bare virker og ikke giver op!!
Jeg har selv flere Bosch produkter i både blå og grøn klasse.

Vedr. før og efterprisen, ja så synes jeg også at den var lige lovligt voldsom og fandt også andre steder som har den på tilbud til samme pris, nu skal det så lige siges at det her firma er et som utroligt mange stoler på og ser som et af de bedste!

Men hvilken maskine ville I vælge, den SKAL bare virke, være god at arbejde med?
og ja så kommer prisen i anden række


______________________________________________
Får selv simple projekter til at ligne abstragt "kunst".
http://www.ebay.co.uk/itm/MILWAUKEE-C18PD-32-COMPACT-COMBI-DRILL-C-W-2-18V-BATTS-SITE-RADIO-C12-28-DCR-0-/310574201557?_trksid=p2047675.m1851&_trkparms=aid%3D222002%26algo%3DSIC.FIT%26ao%3D1%26asc%3D14838%26meid%3D6583540161933918857%26pid%3D100005%26prg%3D1048%26rk%3D2%26sd%3D310574203419%26

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvorfor søger I den endegyldige afgørelse i valg af maskiner. Den findes ikke. Der er bosch og de walt der går i stykker om 14 dage og der er falke fra jem&fix der kører i årevis. Ved godt jeg har været ude efter dette før, men jeg finder det ret meningsløst her bare at sammenligne datablade. Det er der ingen grund til at blande os ind i.
Vi vil vel alle gerne vide, hvis en er faldet over det helt ultimative valg, uden der er interesser i klemme, så helt ok.
Jeg har selv ting, jeg er glad for, og ting der er et kiks og handler derudfra næste gang.
45 år med omgang med værktøj er heldigvis ikke gået sporløst.

mvh

 varmetossen

Annonce
Vi skal jo ikke diskuterer mærker. Men jeg har en Makita 18 volt og min søn dewalt 18 volt
Begge gode maskiner.. Jeg syntes bare et der er flere der efterspørger batterier til dewalt så deres batterier holder måske ikke så længe.

Makita købte jeg med 2 x 3 ah batterier med en hurtig lader til. Lader på ca. 22 min. På den tid kan jeg ikke nå at kører et 3 ah fladt. Momentet er på 70 NM. Men har aldrig oplevet en bold/skrue den ikke har kunne skrue i. 

Vil lige tilføje at det kan virkelig betale sig at holde øje med priserne.
Det jeg købte fik jeg på supertilbud for maskine 18 v - 2 batterier a 3 ah - 1 hurtig lader, for "kun" 2300 kr. 

3 uger efter var nøjagtigt samme på tilbud 1.799,- 


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Klaus Lundstedt du har helt ret og man aner ikke hvilke maskine man har i hånden før man har brugt den i et stykke tid.
Det er netop derfor jeg spørger her inde, hvad er jeres oplevelser, det er som sagt ikke en krig på mærker men simpelthen et forsøg på at drage nytte af jeres erfaringer.

Det skal jo så oven i siges at hvert et mærke har gode og dårlige "forsøg" og derfor kan informationen om at den eller den har en maskine som har kørt godt de sidste 10 år ikke bruges til andet end en guidesnor.
Hvorimod hvis en har et produkt som stadig sælges og ved at de bare VIRKER, ja så er det jo noget som betyder meget for valget.


______________________________________________
Får selv simple projekter til at ligne abstragt "kunst".
Jeg har brugt dyrere og billige mærker, men de kommer alle til kort, når batterierne ikke vil mere, eller jeg taber dem ned på et betongulv fra nogle meters højde.
Jeg har nævnt det før, og gentager så mig selv.
Den almindelige LDS-mand bruger ikke sin skruemaskine fra kl 06.00 til kl 20.00 hver dag, kontinuerligt til dagligt at skrue 5-10.000 6 x200 spunskruer i, uge efter uge, måned efter måned, år efter år, som de fleste håndværkere plejer at gøre.
Min erfaring er, at en mellemklassemaskine til en tusindmand 14-18 V med 2 hastigheder kan klare ret meget, i hvert fald hos mig.
Jeg ville brække mig i flere afdelinger, hvis jeg havde købt et mærkeprodukt til måske bare 5.000 kr. og ikke havde brugt den i et halvt års tid og så opdager, at batterierne er abgefesne, og nye koster en bagatel af kr. 4.800, eller jeg taber den eller kører den over.

Ja ja, overdrivelse fremmer forståelsen!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 29 mar 2013 21:54
Jeg har brugt dyrere og billige mærker, men de kommer alle til kort, når batterierne ikke vil mere, eller jeg taber dem ned på et betongulv fra nogle meters højde.  
Så skulle du prøve en hilti 14.4v litium,  hvis du vidste hvor mange gange min har taget turen ned fra taget, og bruges stadig dagligt på arbejdet.

Den kører dog efterhånden på 3 år nu, og virker stadig bedre end en ny 18v makita maskine, som jeg fik udleveret af firmaet, men ikke rigtigt kunne forenige mig med.

størst mulige moment?

Så må det jo være en Metabo! :

100 nm:

http://www.prishammeren.dk/shop/metabo-18v-sb-1297p.html

96 nm:

http://www.prishammeren.dk/shop/metabo-18v-bs-1302p.html

Metabo plejer at lave kvalitetsværktøj.....mener faktisk at det er et tysk mærke, men om det bliver produceret i Tyskland eller i fjernøsten, som mange ting gør i dag, aner jeg ikke.
Nå men det var bare mit bud. Har set og prøvet en metabo i aktion....en mindremodel.......og det var ihvertfald kram.
Venligst
Michael L.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis