Hindbær

Jeg har fundet en kæmpe busk med hindbærplanter i skoven, og jeg kunne godt tænke mig en hindbærplante derhjemme..

kan jeg bare tage et par grene som stiklinger eller skal jeg have en plante med roden for at det kommer til at gro?

og hvis det ok bare med stiklinger hvordan bærer jeg mig så ad?

har købt denne jord, men er den god til formålet?:
http://eshop.silvan.dk/vare/park-planteskolejord
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De burde være villige til at spire fra stiklinger. Så snart frosten er af jorden kan du klippe stiklinger og sætte dem i jorden 10-20 dybt. Klip dem ca 10 cm over jorden. Du skal dog ikke forvente høst i år. Tager du lidt rod med vil de vokse hurtigere, og kan godt give bær i år.
Skovbær et i øvrigt sjældent så store og kraftigt bærende. Men de kan have rigtig god smag.
Held og lykke, og husk man ikke uden aftale må grave planter op i skoven.
er det ikke bedre at sætte stiklingerne i nogle potter i vindueskarmen? så er der vel bedre chance for at de overlever?

skal de virkelig være så lange? troede kun de skulle et par cm ned i dybde sådan nogle stiklinger.

men skal man ikke gøre andet end bare at stikke stiklingerne ned i jorden? skal man ikke putte dem i noget pulver eller gøre noget ved dem ellers?
har altid set min far putte dem i en slags pulver før han stikker dem i jorden.
jeg har købt hindbær planter i netto, 40 kr pr plante, de gir store og flotte bær, og så ved jeg hvad sorten hedder selvom jeg er ligeglad med det, bare de smager godt.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis