Støvsugeren slukker af sig selv

Støvsugeren slukker - slår fra - efter den har kørt lidt. Det varierer hvor længe den kører (2-7 min). Jeg har prøvet dels med slange, dels med slange + rør og mundstykke. Det gør vist ingen forskel. Der er ikke noget der blokerer slange eller rør. Efter lidt tid starter den igen. Der er ingen mislyde, og den suger fint.

Nogen ideer til hvad jeg kan gøre selv? Gode råd påskønnes.

Forhistorien:
Den er lige kommet tilbage fra service (rensning og skift af filtre). Det er en Volta Bolido købt i 2002, og det var første service. Hmmm, måske ikke den bedste behandling, man kan give sin trofaste støvsuger, men den har kørt uden at kny i et hjem med fem mand og en kat.

Da jeg kom hjem fra støvsugermanden, opdagede jeg med det samme, at den stadig slog fra. Jeg gik tilbage med den, og han "sendte den ind" (tror det var til Nilfisk, han sagde). Den kom hjem med besked om, at de ikke havde oplevet, at den slog fra under test. Støvsugermanden havde heller ikke - sagde han havde ladet den køre 15 min. Dommen var at der skal skiftes motor hvis det fortsætter.

Tjah, en test er åbenbart ikke det samme som real life.

Støvsugemanden virker OK. Han har tilbudt at lade pengene for service modregne i prisen for en ny, hvis det viser sig den ikke kommer til at køre. Men øv altså.

Villa VilleValhal - gammelt hus, altid noget der skal laves
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Godt salgs agument for at sælge dig en ny støvsuger, men det må være den føler der føler luftgennem strømningen bag filteret det er galt med.
Jeg har en Electolux med vendbare filtre den melder også fra hvis filteret er for tilstoppet. Så kan den kun tændes ved at dreje filteret i rensebeholderen en hel omgang og herefter vende filtrene over til støvsugerens filter beholderen
Hmm, jeg vil tjekke om jeg kan komme til en føler. God ide. Men den har sprit-nye filtre, dels Hepa (udpustning) og dels inde bag posen (et lille rundt et).
Støvsugeren lugter heller ikke varmt, når den kører. Jeg tænkte ellers om det kunne være noget med en sikring der får den til at slå fra, men det kan i hvert fald ikke lugtes

Villa VilleValhal - gammelt hus, altid noget der skal laves
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis