Vand fra bilen i garagen

Vi har her i efteråret 2012 overtaget huset hvor vi bor i, og hertil er der en 35 kvm garage.
Dejligt at kunne køre bilen ind, så den kan holde i tørvejr :-)

Problemet er så at gulvet i garagen ikke har det rigtige fald.
Når jeg f.eks. kører bilen ind efter det har sneet, og bilen begynder at tørre, driver vandet ud i siderne af garagen, og jeg må i gang med svaberen næste dag, når jeg opdager det..

Jeg tænkte så om man kunne få en gummiliste og på en måde lime fast på gulvet, så man laver en parkeringsbås i garagen, hvor vandet ikke kan drive ud fra.

Er der nogen af jer, der ved hvor man kan få en gummiliste der kan bruges til dette, eller har i andre nemme ideer?

Jeg vil ikke ud i de helt store løsninger med at lægge gulvet om, eller lave afløb i garagen.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen, her på siden
Det mest praktiske var nok, at lave et afløb der hvor vandet samler sig. Hvis det rent praktisk, kan lade sig gøre.
Jeg kender ikke reglerne, om afløb i garager, men hvis du ikke spørger

mvh jens
Skrevet af je__ns på 28 mar 2013 13:21
Hej og velkommen, her på siden
Det mest praktiske var nok, at lave et afløb der hvor vandet samler sig. Hvis det rent praktisk, kan lade sig gøre.
Jeg kender ikke reglerne, om afløb i garager, men hvis du ikke spørger

mvh jens


Hej Jens,

Vandet løber ud i hver side af garagen, så det er som om der er højest på midten af garagen.

Derfor tænkte jeg at man måske kunne ramme vandet inde der hvor bilen holder :-)
Der findes et utal af gummiprofiler og fendere. Af neopren el butyl-gummi.

Selv om jeg ikke lige kan finde på hvad du skal bruge.

Men hvad har du tænkt dig!

Skal det fungerer som en slags bakke hvorfra vandet kan fordampe?
Eller et "dige" på 3 sider så vandet selv finder ud af garageporten?

Egentlig kunne der måske laves grøfter i stedet???

Eller Aquadræn? :o)

Eller du udlægger en ny stærk tyndpudsbelægning - med det rette fald jo! .o)
Jeg havde tænkt mig at lave en "parkeringsbås", hvor vandet ikke kan komme ud fra.
Når jeg så har kørt bilen ud, og set at der er vand, kan jeg tage svaberen i brug og få vandet ud gennem garageporten :-)

Hvad ville være den bedste måde at sætte det fast på gulvet? Jeg vil gerne kunne fjerne det igen engang, hvis huset skal sælges eller jeg f.eks. får en længere bil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis