Tricklestar SmartRadiator krontroller Mangler fjernføler

tænker på at skifte min fjernvarme termostat med fjernføler/kapilarføler 1,5m ud, og erstatte den med en SmartRadiator, men den fås ikke med fjernføler?
Kan man flytte fjernføleren fra den gamle over i den nye smartradiator?.

Primære varmekilde er masseovn med 2 varmespiraler til varmt vand vinter og sommer Solpaneler 300l tank 2 spiraler. Er det ikke nok hjælper fjernvarmen til igennem en stor varmeveksler hvor termostaten sidder og måler cirkulationstemperaturen på den anden side af veksleren. Den er skruet godt ned så den kun sjældent tænder og returvandet gerne har 30 g nedkøling langsomt flow.

Jeg kan godt se ideen i at kunne tidsstyrer den så den kun tænder inden vi skal i morgen-bad i sommerhalvåret hvis temperaturen er for lav, og slukker når vi er på arbejde og der evt. kommer solvarme der. Tænder igen inden vi kommer hjem hvis vandtemperaturen ikke er solvarmet den dag, så er der stadigvæk varmt vand  til opvasken og bad. der og aftenen. 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan man pille fjernføleren ud af en termostat uden at ødelægge den?
Nå det kan man vidst ikke.
Men regner med at sætte termostaten med fjernføler på samme fjernvarmestreng lige før Tricklestar timeren istedet for. Så bliver de altså begge monteret på samme Fjernvarme-streng, sådan at hvis tricklestar åbner, så har Thermostaten stadig mulighed for at bremse eller slukke helt for Fjernvarmen, hvis Kapilar-føleren viser at der er varme nok i kredsløbet. Tricklestar vil så næsten udelukkende fungere som en digital timer i løbet af dagene i ugen, og stort set ikke som termostat, hvis man indstiller graderne højt nok.
Hvis man har lidt elektronikkendskab og kan lodde, så kan det lade sig gøre. Jeg har loddet føleren på mine af, og og loddet dem på et kabel med et stik i enden. Jeg har ligeledes monteret et stik på selve radiatordelen.Smid mig en pm hvis du er interesseret i samme løsning!

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis