Hæve vaskemaskine ca 50cm

Så er jeg her igen

Vi (læs;konen), vil gerne have hævet vaskemaskinen så der kan være vasketøj i en skuffe under. Jeg har set alt det med lav det selv sokler mm men det for det meste bare 30-32cm højde, og det ikke nok til vores vasketøj

Er der nogle måder at lave det snilt på? Der jo noget med det skal være i vater når det en vaskemaskine...

Jeg har tænkt lidt;

Justerbare bordben på ca7-10cm. Skruet på en hobbyplade ca 5cm bredere end maskinens mål.
Så ville jeg smide hobbyplader på hver side som kant som går hele vejen op til toppen af maskinen.
Som bund og som top på skabet ville jeg tage den bordplade vi skal have som er alm sort laminatplade.
Evt lave en 2-3cm kan så ikke maskinen hopper ud.

Så til sidst bare montere en front i hobbyplade på højden skuffen skal være på glideskinner.

Er det helt skævt planlagt?

På forhånd tak endnu en gang for jeres fantastiske hjælp
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb et 70 cm skab f.eks Ikea og kort det ned. 

Lav hellere selve skuffen som en kasse med 4 hjul. (A'la kontorstol-hjul). Så er skuffen nem at flytte rundt med - og tørre når nogen pjasker vand ned i den! .o)
(Altså ingen sokkel!)

Nu ved jeg ikke hvad hobbyplade er. Men det skal vel være noget der kan holde til gulvvask?

Vil det være for risikabelt blot at sætte maskinen på 2 stk. kraftige vægmonterede vinkler???

Vaskemaskin skal stå på et meget solidt underlag, ellers for meget centrifugale kræfter kan både lave en forfærdelig larm og ødelægge maskinen.
Jeg vil anbefale at du laver en sokkel med gasbeton på så stor at en færdig skuffe fra IKEA el. Lign. Kan være der.
Go fornøjelse

p /p
Bygma har dette skab med skuffe..

http://188.120.94.188/webshop/webshop.mvc/brand?brand=6
De har faktisk et tomt skab til lige knap 400,- så kunne det lige kortes 20cm af i højden, ligge bordpladen på, maskinen over og så lige en frontplade på skuffeudtræk... (måske lige stabilisere skabet også)

Tak for linket
Annonce
Hvis du gratis og kører til næstved så har jeg da en husrenovering...
Handymandens adfærd er fuldstændig utålelig!!!

Hvis Handymandens arbejde er ligeså amatøragtigt som han hjemmeside så kan du vist kun håbe på at han ikke kan finde til Næstved!

Gad vist om en computerkyndig blandt dette forums brugere kunne finde på at lægge Handymandens side ned?
Det har jeg gjort lidt erfaringer med for nylig.
Vi har fået det lavet med en bordplade der er monteret på en lægte på væggen og med ben under forkanten. Lægten er i vatter, og benene har stilleskruer fordi gulvet er ujævnt. Vaskemaskinen står sikkert og stabilt på det. Under pladen skubber vi vasketøjskurve ind, men der kunne lige så godt være skuffer under den. På pladen står også skabe med skuffer og øverst er der igen en bordplade som afslutning og det er en fin afsætningsplads. Designet fejler ikke noget, men...
Men husk at det rum/skab vaskemaskinen står i skal sikres mod vand - til hvis nu. Et Ikea-skab suger som en svamp - ved jeg af erfaring... Der skal fuges, så vandet ikke løber ind under, og vandet skal kunne løbe direkte frem og ud på gulvet, eller - hvis pladen kan tåle vand - der kan være afløbshuller gennem den.

Jeg fortrød at bordpladen (altså bunden) blev fuget mod væggen. Det betyder nemlig at vandpjaskeri fra vasken ved siden af vaskemaskinen bliver liggende mellem skab og væg. Bordpladen i bunden er også et dårligt valg, for selv om den kan tåle en del vand, er det kun på overfladen. Den kan ikke tåle at det løber på undersiden. Den suger og belægningen går op i limningen. Jeg har lagt en plastbund ind under vaskemaskinen og fuget den på alle tre sider for at lede vandet frem. Den fik en bred strimmel tæppetape langs forkanten. Jeg fandt en god bund der er hele skabets dybde (58 cm) hos Elgiganten. Det gav lidt ro i sjælen.
Nu mangler jeg bare kant og fuge rundt om det stykke bord der er vask i, så jeg kan håndvaske uden at ødelægge hele skabsarrangementet.


Villa VilleValhal - gammelt hus, altid noget der skal laves
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis