Notfræsejern, hvor kan det købes?

Hej,

Jeg har fået købt mig en overfræser (Bosch POF 1200 AE) til et bordplade projekt, hvor jeg vil planlime en køkkenvask.

I den forbindelse skal jeg have købt mit et notfræsejern som kan fræse igennem en 38 mm tyk træbordplade.

Ved I hvor man som privat kan købe en notfræsejern Ø12 med en total længde på 90 mm?

På forhånd tak.

Mvh
Morten
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hva' mæ' Carl ras eller Carl F? .o)
Tak for svarene.

Hvis man bruger et som er 120 mm langt kan man ikke få problemer med at fræsejernet stikker ud selvom den er helt i top?

Morten
Skrevet af Msoegaard på 26 mar 2013 15:30
Tak for svarene.

Hvis man bruger et som er 120 mm langt kan man ikke få problemer med at fræsejernet stikker ud selvom den er helt i top?

Morten
Jo, men hvorfor vælge et der er så langt? Hvis du skal igennem en 38 mm bordplade, har du jo ikke behov for skær på mere end 50 mm


Med venlig hilsen

Anders

Hvorfor ikke bare save hullet ud og så efterfølgende fræse den kant som vasken skal ligge i?
Nemlig mortenbrun.

Bortset fra at der måske skal fræses først og saves bagefter. :o)

Hvis planlimning betyder at vasken lægges i fra oversiden. Så skal der blot fræses "en ikke ret dyb not" efter en skabelon. Med kopi-ringen monteret på overfræseren!

Og i øvrigt er det sværeste ved hele "operationen" at lave skabelonen! .o)
Endnu engang tak for svarene.

Jeg har taget udgangspunkt i en artikel fra Gør Det Selv magasinet. Der foreslår de at man laver en skabelon og fræset et spor rundt hvor vasken skal ligge af på og så bagefter laver en skabelon til den del som skal fjernes og det mener de også skal fræses væk.

Men jeg kan godt følge jeres forslag med at fræse et bredt nok spor rundt i kanten og så bare save resten væk med en stiksav. Det burde vel også være præcist nok at save med stiksav i den inderste kant? Den bliver jo alligevel ikke at se.

Mvh Morten
Jeg vil synes det var rigeligt fint, at save den inderste del væk med stiksaven, da den som du selv pointere bliver skjult.....god fornøjelse:-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis