Genopsætning af fliser i badeværelse

Hej

I forbindelse med et renoveringsprojekt i badeværelset er der desværre to fliser der er blevet løse og derfor taget ned.(øverste række 165 cm oppe, ikke umiddelbart et sted der kommer vandpjask)

Spørgsmålet er nu om jeg kan sætte dem op igen, idet de er meget begrænset hvad jeg har kunne få af bagsiderne af fliserne. (Skægt som det fliseklæber sidder ekstremt fast på flisen og overhoved ikke på væggen )
Kan man evt sætte fliserne op "bare" ved hjælp af f.eks silikone?! Eller skal jeg ha gang i et lag fliseklæber? ( og hvor tykt skal det lag være?!)

På forhånd tak.
/Christian

"En ekspert er en person, som har begået alle de fejl, som er muligt at begå inden for et begrænset område." - citat Niels Bohr.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, silikone kunne sikkert godt holde dem på plads.
Du kunne med forsigtighed fjerne det gamle fliseklæb, med en diamant slibekop til en vinkelsliber,,
http://www.superdiamant.dk/shop/oe-125-mm-396p.html
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Sæt fliserne i vand, 1-3 døgn, evt med lidt eddike.
Det løsner limen så den er til at skrabe af med en spartel.
Når man skraber med spartlen skal flisen holdes lodret så man trykker mindst mulig ind på flisen, så den ikke knækker.
Du kan også bruge et gammelt stemmejern, som du løbende sliber.
Jeg har rengjort 50-100 stykker på den måde.

mvh
gsh
Takker for de gode råd, Jeg vil nu forsøge GSH's løsning inden jeg går i krig med en vinkelsliber.

mvh
Christian

"En ekspert er en person, som har begået alle de fejl, som er muligt at begå inden for et begrænset område." - citat Niels Bohr.
Efter 2 døgn i eddikevand og stadig ikke en snert af samarbejdsvilje fra fliseklæben valgte jeg at tørre dem, og sætte dem op med silikonen som Koludabyg også skriver.. og det fungerer fint.

Tak for jeres indlæg.

"En ekspert er en person, som har begået alle de fejl, som er muligt at begå inden for et begrænset område." - citat Niels Bohr.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også