Vendesav

Jeg har netop købt en fin Dewalt DW743 vendbar sav, men har dælme svært ved at se formålet med en vendbar fremfor en helt normalt bordsav som med udtræksskinner er langt mere fleksibel.

hmmm 

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I hvert fald er det en kombineret flæk- og kapsav du har købt dig!

Og hvis du ikke har noget at bruge den hvorfor har du så købt den? .o)
I 1996 stod jeg med en Elu vendbar og her for nylig skulle jeg både lægge nyt gulv save nogle skuffer og sengefronter og så tænkte jeg jo...

En bordrundsav kan jo også save i vinkel endda langt mere præcist en sådan en Dewalt, det fandt jeg først ud af da jeg stod med den.

Jeg kan stadig ikke se vendesavens fordele haha...

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Der er vel ikke noget i vejen for at Devalten kan save i vinkel. Men måske skal du lave dig et længere land hvis der skal præcision skæres
Helt klart en bordsav for sig selv, og en kapsav for sig selv, de kombisave er altså et kompromis, som ikke altid er optimal.

Der er huller på begge sider du kan stikke rør i, så har du hvad du søger. Det er en super sav du har, den køre så lækkert i motoren i forhold til mange af de nye efter min mening

Kristian

Sådan en ka`l har jeg haft i mange år. Jeg har meget glæde af den. En lille svaghed er sikkerheds skærmen der skal flytte sig når man fører kapsaveen nedad. Den har et meget lille leje der skubber skærmen op, Lejet holder ikke hvis man ikke giver kanten den kører på lidt olie en gang imellem. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis