Forstner borsæt.

Jeg synes jeg godt kunne tænke mig at tilføje et sæt fostner borsæt til min samling af værktøj.
Primær brug bliver nok at jeg over vejer at prøve at lave mine egne skabs låger på et tidspunkt, samt til udskæring til samle beslag i en køkkenbord plade.
Men hvad skal man vælge for jeg er bange for man får hvad man betaler for.
Eks her:
98,50 ved onkel harald for 5 stk
http://www.harald-nyborg.dk/p6125/forstnerborsaet-i-box

og her ved carl
1462,50 også for 5 stk.

http://www.carl-ras.dk/e-shop/bitsb...;loop:no=1

Hvad har i og hvad kan i anbefale?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige købt hos Onkel... jeg har kun boretl et hul, og det var fint. Men æsken er godt nok billig at se på 
Jeg har på et tidspunkt købt et dyrt et i en værktøjs butik da jeg skulle lave en masse skabe. Det holder selvfølgelig endnu, da der jo heller ikke er det store slid, ved at bore i spånplader eller mdf.

Jeg vil normalt ikke købe billigt skærende værktøj, da man får hvad man betaler for, men i dette tilfælde valgte jeg det, da det er sjældent at jeg bruger et sådant bor, og derfor holder de nok min tid ud.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Små 20 kr/stk ved Harald Nyborg siger vel lidt om hvilken stål der er brugt.

I dag er der CNC styrede maskiner som på det nærmeste sprøjter værktøj ud i meget store serier, maskinen gør ikke stor (måske bortset for det værktøj som skal dreje/fræse & slibe) forskel på om det er kvalitets værktøjs stål, (dermed længere stand tid på skæret) eller en billig ståltype der bliver brugt.

De noget dyre sæt fra Carl Ras er også lidt anderledes i design/slibning, har ikke personlig erfaring med dem fra CR.

Til hobbybrug er de billige helt ok, og kan kasseres/udskiftes lige godt 14 gange kontra det noget dyrere sæt, om du tænker på den måde.

Men kan måske godt finde på at købe et enkelt af de noget dyre for at prøve om det er pengene værd til hobby brug.



Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
I skal lige tjekke når i modtager varen fra harald nyborg, dimensionerne passer ikke altid på boret.
Så hvis du skal lave propper til skal du lige være opmærksom på dette.
Brug gerne en skydelære og tjek med.

Med venlig hilsen

 

Frederik Johan Lunøe

 

Lunøe Tømrer- & Snedkerfirma

Tjørnerækken 5, 1tv - 2300 København S

Tlf.: 5123 4145

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis