Endeløst reb - Hvordan?

Jeg skal bruge nogle endeløse reb. 
Omkreds mellem 40 og 50 cm.

Nogen der har et godt link til hvordan man gør og hvilke reb man skal bruge.
evt. hvad det hedder på engelsk, så jeg kan finde det på youtube.?

Jeg kan selvfølgelig bare tackle - men det må jeg kunne gøre pænere. 

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg skal bruge nogle endeløse reb.  Omkreds... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ang:
""""Og lige et sidespørgsmål til Elida - tror du man kan arbeje sådan tyndt og kort reb??
""""
- jeg forstår ikke helt hvad du mener; jeg prøver at svare alligevel:

Jeg er sikker på, at man kan lave stropper i hvilken som helst størrelse, og hvilken som helst tykkelse reb.
A:   3-slået reb som en kordelstrop - som beskrevet før. Det kunne være f. ex 10 mm 3slået PP. Det må være stærkt nok.

B: Mangedobbelt tynd line - vælg f. eks 4mm polyester-line, læg det f. eks 8 gange i rundkreds, bind enderne sammen (eller takle dem pænt sammen hvor de overlapper). Så har du en stærk strop, som du bare skal takle (eller tape) tilpas mange steder, sådan at de tynde 4mm bliver holdt på plads. Den kan du jo lave som dit 8-tal samtidig med at du takler.

--- Med en plast-kovs, kan den sikkert bare sidde som en lille stump (løst)  på genoa-skødet. Det vil nok ikke genere - og du kan jo pille den af hvis det ikke du´r.

Som sagt - du er velkommen til at komme forbi, hvor jeg bor, så laver jeg nogen til dig - jeg har masser ar reb.  mvh A

To ulykker kommer sjældent alene.
8 gange 4 mm bliver vist for tykt.

Jeg vil en tur forbi Biltema.dk i Odense og købe dem i rustfri. Ann (konen) kom med samme forslag som du tegnede.


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja OK - du skal naturligvis lave den tykkelse du har lyst til - jeg skriver jo bare nogen eksempler.

Lad og se hvordan det bliver - mvh A

To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis