Vakuumventil til afløb

Hej LDS,

Jeg har brug for hjælp til at forstå hvordan en vakuumventil til afløbet i køkkenet virker.

Vandet løber meget langsomt fra håndvasken i køkkenet. Først troede jeg det var vandlåsen.. men den er renset og er ikke problemet. Men så fandt jeg ud af at der sidder en vakuumventil i et andet skab i køkkenet..når jeg lige åbner den så løber vandet fint væk, men hvis jeg holder ventilen åben stopper afløbet til igen... Så.. jeg kunne godt tænke mig hvis der var nogen der kunne beskrive hvordan sådan en ventil virker.. har fået at vide jeg bare skulle skifte den.. men synes at klappen i den virker fint..

Nogen der kan og vil hjælpe..?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vakuum ventilen gør ,at der kan trækkes luft med ned i kloaken.

Men måske er dit afløb, ved at stoppe, så er der brug for extra luft, for at slippe af med vandet.
Mange tak for det hurtige svar.. Jeg har ringet til udlejeren, så der kommer en VVS mand på sagen..

Angående dit svar, så ved jeg godt at det er til at lukke luft ind i kloakken.. ;-)
Du har sikkert ret i at den heller ikke er ventilen der er problemet... ;-) Men hvordan virker den..? Det fik jeg ikke rigtig svar på..

Men spørger da lige VVS'ern når han dukker op...

Mvh. Michael
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis