Maling til sejldrev

Har lige købt en gammel båd med Yanmar sejldrev (SD20).
Jeg har ikke kradset så meget i rurer og andre vækster, men det ser ud som malingen er skallet af på et større stykke.
Hvad er den bedste maling? Aluminium er jo ikke det bedste at male på, og når det så skal dyppes i saltvand bagefter, skal det jo ikke være almindelig plasticmaling.

Er Hempels 2-komponent Light Primer velegnet?
Jeg synes ikke de forskellige båd pushere skriver så meget om hvad der skal bruges på et sejldrev.

MVH
Ulf

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for link (desværre ikke så godt at klikke på "Påføringsvejledning >", men det er vist Hempel der ikke er så god til at foreslå nogle sprog der minder om dansk).

Skal der noget ovenpå? Primer som jeg forstår det, er grunder, som normalt skal have nogle lag af den "rigtige" maling ovenpå.

Efterfølgende skal der naturligvis en passende begroningshæmmende maling på.

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis den får tilstrækkelig lagtykkelse af light primeren ( 5-6 lag), burde det ikke være nødvendig, med andet end begroningshæmmende bundmaling.

Men jeg har ingen erfaring med sejldrev, så måske andre brugere har bedre indput?


Jeg kan godt se, at påførings vejledningen, i mit link ikke virker.

Prøv evt at kikke i Hempels den lille søstærke.

http://
www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&ved=0CDAQFjAA&url=http%3A%2F%2Fmmc1.dk%2Ftips%2Fhempelsdenlille2010.pdf&ei=VHRPUfj8GoXnswaIy4HADQ&usg=AFQjCNHuqEZ91NsVZjkeEJQIjW44tTSsow&sig2=Mnx5uPNaY4qmnBIg9vx7dw&bvm=bv.44158598,d.Yms


Prøv at kikke på fenderen.dk, et forum som har mange tråde om motorer med udv. Drev

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Til Ulf

- Ja --- og en skrue der er hamret i, den holder betydeligt bedre end et søm der er skruet i.

mvh A.

To ulykker kommer sjældent alene.
Rens drevet så godt som muligt, helst ind til rent aluminium. Derefter skal den have 4-6 gange epoxy primer, og inden det sidste lag primer er helt tørt, skal du give den en bundmaling der er velegnet til aluminium.

Jeg har brugt Biltemas Epoxy primer både til båden, og på motor og sejldrev.
Den koster ca. 1/3 af Hempels Light Primer.

Mvh. Kim

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også