Placering af fremløb koldt vand

Hej

I vores hus fra 1946 er flere af de gl. galvaniserede rør begyndt at give op. - Både i centralvarmen og brugsvandet. Jeg planlægger derfor en løbende omlægning til pex.

Seneste udfordring er en gennemtæring i fremløbet på det kolde vand. Det kommer ind langs gulvet i kælderen i et galvaniseret rør. Herfra bevæger det sig op til loftet i kælderen, som det følger igennem et par rum og ind til fyrrummet.

Jeg har egentlig allerede besluttet mig for at placere pex slangerne til centralvarmen i en lille hjemmelavet kasse i hjørnet mellem væggene og loftet, men jeg er foreløbig kommet frem til, at det må være en dårlig idé at placere det kolde fremløb her. Det skulle jo gerne være koldt, når det kommer ud af hanen og centralvarmen skal jo ikke nedkøles...

Jeg søger derfor lidt indpark til, hvordan jeg kan fremføre det kolde vand. En kasse langs gulvet, nedgravet, etc. Hvad har I andre gjort?

Mvh. Jakob Jørgensen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Arbejde på drikkevandsinstallationer skal overlades til autoriserede vvs'er

http://www.tekniq.dk/Medlemsraadgivning/Installationsteknisk/~/media/Files/Teknisk%20afdeling/VVS%20arbejde%20i%20huset%20%20%20saadan%20overholdes%20autorisationsloven.ashx

.... du har det ikke fra mig, men alupex med klemfittings er ikke så ringe.

"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.
Hvorfor ikke bare isolere rørene og føre dem sammen?
Fordi jeg er bange for at rørene til centralvarmen afgiver så meget varme i en lukket kasse, at det kolde vand opvarmes. Isolering eller ej...

Mvh. Jakob Jørgensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis