Retur gulvvarme ventil virker hvordan ? bonus spørgsmål om naturgas

Hej, har købt et hus for et års tid siden hvor der i badeværelse er lavet noget gulvvarme, som vist er lidt hjemmelavet, men det har nu virket fint.

Sagen er at det nu ikke helt spiller, og i værelset ved siden af sidder fremløb og retur, hvor der på returen sidder en termostat i en lidt old'school udgave ;o)...

Kan nogle hjælpe med logikken i denne termostat, skal den skrues op eller ned for at lave gulvet varmere ? 

Endelig har jeg så også debut som ejer af et naturgas fyr, og her har servicemanden sat det til at brugsvandet er ca 40 grader, og radiatorvandet er ca 75 grader (dette skulle være set i lyset af at vi har en udendørsføler på, så derfor skal termostaten ha fuld gas - nogle der kan be/-afkræfte dette ?

Det er et Wailant Ecotec fyr med et par år på bagen.

På forhånd tak for hjælpen.

Kim

Mvh.

Kim
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke en termostat.
Ok, nåmen, er der nogle der kan forklare hvordan denne "dims" så ter sig, i forhold til den sidder på returen ?

Mvh.

Kim
Det er en gammeldags reguleringsventil for radiatorer, uden nogen form for termostat.
Når du drejer med uret bliver den lukket, og modsat uret for åbning.
Ved at skrue den hvide top af kan du muligvis ændre indstillingsområdet.

Hvad er det for slanger der kommer inde fra gulvvarmen, det ligner almindelig grøn haveslange ? !
Hvis det er grøn haveslange har den tidligere ejer et stort problem!

mvh
gsh
kan sådan en fætter sætte sig fast? Jeg har den på en radiator i kælderen, men uanset hvor meget jeg drejer til den ene eller anden side, bliver radiatoren aldrig varm.
Er der mulighed for at gøre noget ved det? Fik skruet "håndtaget" af men der var ikke noget nedenunder som jeg kunne fikse... Hjælp....

Mvh,
Harris
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis