Spartelhjørner

hej. Jeg har set nogle spartelhjørner til gips. De var lavet af hård pvc. Der var lim på den fra fabrikken. ved montage skulle de bare sprayes med en forstøver flaske for at fugte limen op, så skulle de stå og tørre lidt og tilsidst klemmes fast på hjørnet. Det så rigtig nemt ud. Jeg kan bare ikke finde dem eller huske hvad de hedder. Kan i hjælpe?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Narh, mener det er gipsproducenterne fremstiller dem, så prøv på deres hjemmesider. De forhandler dem i silvan ved jeg, vidst nok fra knauf!

Elektronikteknikeren
Gyproc laver en spartelskinne i plast, der monteres som du beskriver. Den hedder Aqua-bead.

mvh Rasmus
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
takker. det var nemlig lige dem jeg søgte...
Men hvorfor ikke bare bruge den alm. af stål, er sikkert billigere og mere robust jo.
Dem i pvc, er fatisk rigtig stærke. Det er "bare" til vinduslysninger. Når man bruger dem i stål, er det altid et problem at skrue skruerne lange nok i uden stålet buler. Mine lysninger er lavet i MDF og væge i gips. Så jeg vil vudere at det er den nemmeste løsning..
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Så skulle du have lavet gipslysninger også, har tit set forskydninger som giver revner i forkanten også, når lysningen er af MDF, som giver sig ved fugt....

Af hensyn til at de buler, dette slipper du for ved at lime dem på, også nøjes med at hæfte dem med skruer, indtil limen er tør.
Jeg har lavet løsningen nogle gange med MDF/gips. Det plejer at holde fint, spartelhjørnet er med til at holde på det, så jeg håber da at det også holde denne gang!
Ja, spartel hjørnet holder selvfølgelig evt. revner mellem dine materialer gemt bagved skinnen, men er set før den giver sig også.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også