valg af gulv med gulvvarm

Hej forum jeg står og skal lav noget gulv om da vi ønsker fliser på... der er i dag træ gulv på.. jeg ved ikke hvad er er best og gøre

idee nr 1.. rive det hele op og støbe et beton gulv med gulvvarme det skal lige siges der 40 kvm kælder under på noget af det jeg vil ha fliser på...

idee nr 2 rive træ gulvet af ned til strørne også ligge 22mm spånplade på med spor til gulvvarme også 10 mm spånplade oven på også ligge et lag fiber flydesparten ud på det sku det ikke ku hold til fliser..

vis man valgt ideen nr 2 ville i så ligge varm fordelling plader i mellem de 2 spånplade lag

evt nået der va beder og gøre end min forslag


Hilsen Tommy Torp Andersen
Hej forum jeg står og skal lav noget gulv om da vi... Vis hele indlægget
42 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det er mange penge.

Men ring til Stark, jeg er sikker på at de kan gøre det billigere ved 55 kvm.

Her finder du din nærmeste Stark: Klik her !

De vil sikkert også kunne tilbyde dig en yderligere byggevejledning.

Det kan også være at din nærmeste Silvan kan skaffe pladerne hjem til dig.

Ellers må du finde en leverandør på internettet.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Jeg må på jagt

Hilsen Tommy Torp Andersen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Xl byg plejer jeg at købe dem hos, og ikke til den høje pris du har fået...
Du også selvstændig ikk koludabyg

Hilsen Tommy Torp Andersen
Skrevet af TTA på 28 mar 2013 06:32
Du også selvstændig ikk koludabyg
Nej, ikke længere.

Men jeg kunne ikke finde på  som privat person at kører i Stark, de  er alt for dyre, deres "vejl" priser er jo væsentligt højere end feks. Bygma, Optimera og XL byg.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Er det eksisterende terrændæk isoleret? Inden du begynder at anvende den lette løsning eller den besværlig løsning med betondæk, skal du undersøge om der er tilstrækkelig med isolering ellers kommer du til bruge mange penge på opvarmningen og effekten vil være minimalt.

En anden bemærkning. Der er flere der benytter og anbefaler svalehalsplader til at støbe beton på. Det fleste plader er ikke egnet til det bæreevne mæssigt. Plader som kan anbefales til brug ved betonstøbning hedder Lewis plader. Du kan nøjes med at støbe 50 mm uden gulvvarme og 70 mm med gulvarme. Du behøver ikke at bruge armeringsnet, hvis lokalerne anvendes til alm. boliglast. Er der an vaskemaskine eller andre maskiner der vibrere æan det stærkt anbefales at anvende et net 6x150x150.
Du kan læse mere om Lewisplader her:
http://www.eftex.dk/produkter/Lewis/Produkt.aspx

Personligt vil jeg aldrig anbefale at man lægger fliser på træplader / gipsplader. Risikoen for at der opstår revner er for stort.

Ja, det eksisterende terrændæk skal selvfølgelig være isoleret, uanset om man vil lægge gulvvarme eller ej, alt andet vil være tåbelig.

Nu ved jeg ikke om gulvets areal spiller en rolle? Men gulvet i min lille entre holder fint med min tidligere anviste udførsel.
Dog skal jeg tilføje, at jeg har lavet hjælpespær, så der ikke er så langt mellem spærene og bjælkelaget herved er blevet noget mere stift, ligesom x-finer pladen også hjælper med at afstive bjælkelaget. Og så har jeg heller ikke lagt gulvvarme.
Mit gulv holder fint til den mængde trafik som der nu er på et entree gulv. Og hverken fuger eller fliser har slået revner.

Jeg skal dog ikke kunne sige, hvilken indflydelse gulvarmen og en vibrerende vaskemaskine eller opvaskemaskine vil få, hvis du laver den lette gulvløsning.

Hvis du vælger løsningen med Lewis svalehalepladerne, så tror jeg du skal få tjekket om dine bjælker kan klare den ekstra vægt.
Måske Art-tek kan bidrage med, hvor meget sådan en løsning vejer pr. kvm med henholdsvis 50mm og 70mm beton?

Det er også værd at bemærke den høje byggehøjde på den gulvtype - med fliser og diverse korter du jo mindst 8 cm af lokalets højde.
Og kan du lægge så tykt et gulv - set i forhold til de omkring liggende gulve?

TTA, nu står du vist med et "tough choice". Held og lykke med valget af gulvtype.

Skriv endelig, hvis du skal have uddybet noget eller har flere spørgsmål.


Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
jeg har slet ikke plads i højten til svalehalepladerne så det ikke en løsning.. vælget står pt imellen og lav det med gf plade også fliser eller droppe fliser og ligge træ gulv igen men det bliver sidste ud vej... og lige meget hvad der bliver lavet bliver der lagt alt det iso i der kan være..

Hilsen Tommy Torp Andersen
Skrevet af Art-tek på 28 mar 2013 22:52

Personligt vil jeg aldrig anbefale at man lægger fliser på træplader / gipsplader. Risikoen for at der opstår revner er for stort.
Det er noget pjat, der er lavet mange gulve gennem tiden, endda også med alm. vådrumsspån eller krydsfiner, som her efter 15-20 år ikke har slået revner, og med GF gipsen som er et totalt dødt materiale, er eneste risiko for revner at underlaget givet efter.

Skrevet af Koludabyg på 29 mar 2013 09:22
Det er noget pjat, der er lavet mange gulve gennem tiden, endda også med alm. vådrumsspån eller krydsfiner, som her efter 15-20 år ikke har slået revner, og med GF gipsen som er et totalt dødt materiale, er eneste risiko for revner at underlaget givet efter.

Det er også rigtigt. Men der er også lavet rigtig mange gang, hvor det er gået galt.

Som du også selv siger, det går jo galt når underlaget giver efter. Hvordan sikrer du sig dig, at underlaget ikke giver efter, når vi taler om terrændæk. 
Derudover er der også meget stor forskel når vi taler om terrændæk, hvor der er stor risiko for opsugende fugt / oversvømmelser eller om en alm. dæk i etageadskillelse.

Gipsen har også en bæreevne. Overstiger man lasten på gips bliver den knust eller bliver den knækket.



Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også