valg af gulv med gulvvarm

Hej forum jeg står og skal lav noget gulv om da vi ønsker fliser på... der er i dag træ gulv på.. jeg ved ikke hvad er er best og gøre

idee nr 1.. rive det hele op og støbe et beton gulv med gulvvarme det skal lige siges der 40 kvm kælder under på noget af det jeg vil ha fliser på...

idee nr 2 rive træ gulvet af ned til strørne også ligge 22mm spånplade på med spor til gulvvarme også 10 mm spånplade oven på også ligge et lag fiber flydesparten ud på det sku det ikke ku hold til fliser..

vis man valgt ideen nr 2 ville i så ligge varm fordelling plader i mellem de 2 spånplade lag

evt nået der va beder og gøre end min forslag


Hilsen Tommy Torp Andersen
Hej forum jeg står og skal lav noget gulv om da vi... Vis hele indlægget
42 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej LDS'ER og Koludabyg

Da jeg opbyggede mit nyt lille gulv i entreen (dog uden gulvvarme) gjorde sådan:

1. Opretning af bjælkerne.
2. Lagde en tyk gulv x-finerplade på. Fjer og not som blev limet sammen og skruet fast.
3. Oven på x-fineren lagde jeg et lag gulvfilt, som skulle tage de mindre ujævnheder og gøre gulvet svømmende.
4. Her på lagde jeg en gulvfiber plade. ( Måske også kaldt en gulvfibergips. ???) Gulvfiberpladerne blev limet sammen til " en stor plade ". Der blev brugt en special lim til dette.
5. Dernæst primer på pladerne. Dets for bedre vedhæftning af fliser, men også for at vand fra fodtøj m.m. Ikke skulle trænge ned i pladerne.
6. Nu blev der lagt ca. 30x30 cm store granitfliser. Jeg brugte en elastisk klæber og flisefuge. Og langs væggene brugte jeg en silikon i passende farve.


Såfremt min opbygning er faglig korrekt? Vil jeg tro at TTA vil kunne bruge en lignende opbygning.

Jeg vil mene, at det er vigtig med et svømmende gulv og elastiske klæbe og fugematerialer, så fliser og fliserfuger ikke revner.

Koludabyg eller anden tømrer - Lyder min opbygning til at være faglig korrekt? Jeg er ikke håndværker, kun en lystig LDS'er med et god håndelag, og som ønsker at lave tingene korrekt.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Ja, det er korrekt, hvis dine gulvfiber plader var med fer og not, er det sikkert gulvgips ja.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Sorry , det var vist ikke skrevet helt rigtig.
Ja, gulvfiber pladerne har fjer og not og er limet med en special lim.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 

Skrevet af Koludabyg på 23 mar 2013 17:41
Ja, enten med svømmende <a href="http://www.koludabyg.dk/side/gipsgulv">undergulv i gulvgips</a>, eller ved at lægge GF25 fastmonteret gulvgips direkte på dine strøer, også lægger <a href="http://www.koludabyg.dk/forskalling">forskalling</a> + gulvvarmen mellem strøerne.


Vis man gør som du skriver med at strø mellem lagne ville du så stadig bruge varm fordelling plader. Ville du skruge andet lag gips fast i det første. . Hvor mange mm skal første og anden lag være skal jeg lime samlingerne

Hilsen Tommy Torp Andersen
Hvor køber jeg gf 25 henne billigt..

Hilsen Tommy Torp Andersen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej TTA

Så vidt jeg lige kan se og huske, så har jeg brugt følgende:

Rigidur RE 25 Gulvelement med limfals (fra Gyproc)    <---  se link

Rigidur Snelbouwschroeven ø3,9x19 mm (500 stk. pakke)

Rigidur gulvlim (art.-nr. 211497) ( 1 kg flaske)

Ovennævnte skrue er kun 19mm, da gulvfibergipspladen i mit tilfælde skulle være "svømmende", altså uden fastgørelse til underlaget. Læs evt. tidligere indlæg.

Pladerne har efter lægning fået Mira 4120 sealer. Kan desværre ikke huske specifikt hvilken Mira klæber og hvilken Mira fuge, som jeg har brugt. Men kan oplyse at jeg har brugt Mira 4300 flex som tilsætning til fugemassen for at gøre den ekstra fleksibel.

Ovennævnte Rigidur produkter er købt hos Stark, så mon ikke en Stark nær dig også har disse produkter?

Er der nogen som kan fortælle mig, hvilke fliseklæbe og fugemasse der egentligt er de bedste? Fra Lip, Mira, Alfix eller noget helt fjerde

TTA, jeg håber du kan bruge ovenstående ellers spørger du selvfølgelig bare igen.





Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Hvor køber jeg gf 25 henne billigt..

Tømmerhandlen. Det er Knauf der laver dem.
Og du skal bruge varmefordelingsplader i alle lette konstruktioner, hvor slangerne ikke er indstøbt.
Er de plader du brugt billger end gf 25 min lokale xl byg vil ha 420kr kvm for dem..

Hilsen Tommy Torp Andersen
TTA

Priser er i dag kun vejledende  
Så regn på hvor meget du skal bruge alt i alt og indhent herefter et samlet tilbud.
En vejledende kvadratmeter pris kan du ikke bruge til ret meget,  medmindre dit projekt er meget lille.

Jeg kan desværre ikke huske, hvad jeg gav for mine plader. Men det er også lang tid siden og priserne er sikkert gået både op og ned siden.


Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Skal bruge 55kvm så var ved og falde med 420 kr pr kvm

Hilsen Tommy Torp Andersen
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også