Glasfilt ved udadgående hjørner?

Hej alle sammen,

Jeg skal i gang med at sætte glasfilt op og jeg kommer til at støde ind i nogle udadgående hjørner, som jeg før har haft lidt problemer med. Hvordan gør man resultatet flot her? 

Jeg har købt en grundet filt fra dyrups.

Nis Jensen
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skærer det af langs kanten, og sliber kanten let når den er tør.
Det er vigtigt at hjørnet er helt lige, har med held sat hjørneskinner på, dem der er beregnet til gipsplader og spartlet dem ud, ellers kan man føre filten ca 5cm rundt om hjørnet og samle den der, og så er det vigtigt med masser af vævklæber på hjørnet og på filten så den bliver blød at arbejde med. God fornøjelse mvh Goldek

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
LAD VÆRE med at føre filten rundt om hjørnet!!! Resultat vil i langt de fleste tilfælde være at den slipper med tiden.
Spartelskinner er en ganske god og fin ting. Har du ikke mulighed for, eller ikke kan sætte det på kan man sagtens klare sig uden.
Hvis du benytter dig af den måde Rene foreslår, som også er den metode jeg som maler vil anbefale og benytte, betyder det knap så meget om hjørnet er helt lige.
Godt med lim på kanterne. Den ene bane op først, skære med en skarp stanly kniv ned så du følger hjørnet. Næste bane på, på den anden side så den stikker lidt ud over. Du kan skære hjørnet til med det samme, men hvis du ikke er øvet i det ville jeg vente til næste dag, hvor det er helt tørt (Vær dog opmærksom på der ikke sidder lim og tørrer på den modsatte bane du har skåret til). Så er det let og lige til at skære lige af og let slibe. Ganske som den dygtige tagtømrer Rene også skriver


Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Hej igen
Det med at filten slipper har jeg nu ikke oplevet, og jeg har dog 4 udvendige hjørner i fuld højde, i min stue, som er tapetseret for ca 8 år siden, samt 9 vindueslysninger og 2 til døre, der er lavet på samme måde, i hele huset. Uden problemer.
Mvh Goldek

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Det muligt, men ikke desto mindre kan det være et problem. Og jeg synes det dumt, at begynde at lave det på den måde, når man kan lave det på den bedst mulige måde fra starten.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ja, det ville da være tåbeligt at lave en samling 5 cm fra hjørnet af, når man nu kan lave den over hjørnet.
Ville også lave samlingen over hjørnet da det er den bedste måde at lave det på !

 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også