Hjælp til tilslutning af opvaskemaskine

Hej alle,

Jeg har et problem, som jeg håber, I kan hjælpe med.

I forbindelse med renovering af mit køkken (projekt "riv det gamle lort ned og start forfra"), har jeg skullet tilslutte armatur samt opvaskemaskine. Mit udgangspunkt var 2 rør (koldt og varmt) i hhv. 3/8" og 1/2" (det er en møg gammel lejlighed, jeg netop har købt).

Det varme vand til armaturet var naturligvis lige til.

Mit problem er i forbindelse med forgreningen og tilslutning af opvaskemaskine til det kolde vand.

Det, jeg har gjort, er at tilslutte følgende (se billede):

- En nippel-muffe på 3/8"-1/2".
- En vinkel på 1/2".
- Et mellemstykke med ballofix på 1/2" (med kontraventil i den ene til opvaskemaskine).
- På mellemstykket er vandhane og opvaskemaskine monteret.

Vandhanen fungerer fint (dog er trykket på det kolde vand ikke helt godt, hvilket kan være sammenhængende med mit egentlige problem.

Mit problem er, at opvaskemaskinen ikke vil starte,- jeg formoder, at den ikke får noget vand fra min konstruktion. Er der nogen, der kan komme med et kvalificeret bud eller to på, hvad der kan være galt (og i øvrigt om det er en ok løsning)?

Jeg takker på forhånd!

Mvh Kristoffer



4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ok og ok. du har ikke brugt pakgarn og salve.......
Ej du har jo haft en udgang i t stykket du kunne ha brugt uven at lave noget om, kunne det tænkes at dit t stykke med balofix har kontraventilen så vandet skal løbe fra bunden hvor opvaskeren sidder på og ind?? evt mærket med en pil??
prøv at skrue tilslutningen til opvaskemaskinen af og se om der sidder en masse skidt i sien. Der kan meget vel være frigjort en del urenheder når der har været pillet ved rørene. Og som det er sagt - brug pakgarn hvis du vil være sikker på at det holder tæt.
Hvis omløberen overhovedet skal pakkes - sidder der ikke en pakning i bunden af omløberen?
Den gamle kuglehane der sidder før det nye du har sat på, er den helt åben?

Elektronikteknikeren
Er det en ny opvasker? Ellers kan det også være aquastoppet der er aktiveret...altså, hvis det ikke er en ny...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis