Flydende gulv?

Hej, jeg vil til at smide sådan en flydende laminat gulv på der ligner træ gulv oven på et meget gammel trægulv som er rimlig skævt...

og jeg vil gerne bruge lokalet til vaske rum, så derfor overvejer jeg om der skal lægges dampspærre på et tidspunkt i processen?

Jeg ville ligge det så det lå:

Orginalt træ gulv | plade til udjævning | plade til lyddæmpning | dampspærre | Laminat gulv

skal også sige jeg bor på 2 sal.

Men er som sagt overhovedet ikke sikker på det er den rækkefølge det skal ligges i, eller om der overhovedet må ligges dampspærre?

Så håber der er nogle der kan komme med nogle gode råd

 100% frisk på nye udfordringer, planlægning frem for alt når det kommer til ting der kan blive uoverskuelige :)

Hej, jeg vil til at smide sådan en flydende... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Sitting Bull

dejligt nemt at spille smart, især når man ikke har set det...

 100% frisk på nye udfordringer, planlægning frem for alt når det kommer til ting der kan blive uoverskuelige :)

Lige præcis! :o)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
omvendt ved manden også at det andet bliver noget juks. medmindre du kan få udjævnet og afstivet gulvet godt. og holder dig fra den der 5mm skumplade.

Elektronikteknikeren
Skrevet af OFJ på 22 mar 2013 15:12

Dit klikgulv kan heller ikke tåle vand overhovedet. Hvis
det får vand vil mdf pladen indeni svulme op og gulvet er ødelagt.

Det var vist i gamle dage eller de billige laminatgulve.

Inden jeg lagde laminatgulv i en del af huset prøvede jeg at sætte nogle stumper sammen og lægge dem i vand - netop for at undersøge om de tog skade af det - det gjorde de ikke - det er HDF kerne - ikke MDF- dyrere end de billigste med MDF- men også bedre kvalitet.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

De allerbedste Pergo gulve er mere resistente overfor fugt end andre laminatgulve. Der findes også Pergogulve med en bedre kerne. Disse er som regel farvet grønne indeni. Men ingen laminatgulve eller trægulve kan tåle at ligge i fugtige miljøer. Se læggevejledningen på de forskellige produkter. Det anbefales også, at rengøring sker med en hårdt opvredet klud.
Men det er rigtigt at de er blevet bedre de sidste par år.

Ole
Larsen 28
Hejlsminde

"Når alt andet er prøvet uden held, så prøv manualen"
Skrevet af OFJ på 23 mar 2013 07:47
De allerbedste Pergo gulve er mere resistente overfor fugt end andre laminatgulve. Der findes også Pergogulve med en bedre kerne. Disse er som regel farvet grønne indeni. Men ingen laminatgulve eller trægulve kan tåle at ligge i fugtige miljøer. Se læggevejledningen på de forskellige produkter. Det anbefales også, at rengøring sker med en hårdt opvredet klud.
Men det er rigtigt at de er blevet bedre de sidste par år.


Det er ikke kun de allerbedste Pergo-gulve - men de bedste laminatgulve generelt.
Jeg lagde en vandpyt på en samling i nogle dage inden jeg lagde mit - ingen skader af det. Men det er uden tvivl rigtigt at det ikke kan tåle en længere tids fugtpåvirkning - hverken træ- eller laminatgulv.

Jeg ville da heller ikke lave den samme prøve igen nu hvor det er lagt

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også