Pris på renovering

Hej! 

Min kæreste og jeg overvejer at købe et ældre hus som vi så selv skal renovere. 
Det skal være så billigt som muligt.
Min kæreste er håndværker og mener det kan lade sig gøre for under 100000
Dog mener jeg at det bliver meget dyrere

Der skal nye vinduer i de fleste steder, et pillefyr i stedet for olie, badeværelse + gæstetoilet plus nyt køkken.

Nogen ideer til hvad prisen bliver?  

Note:
Der er forfærdelige klinker på badeværelserne og i køkkenet, så de skal væk og erstattes med tapet. 

FORRESTEN, er der nogen der har en budgetskabelon, man evt kan bruge? 

venlig hilsen Gabrielle
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kommer sq ikke langt for 100K i materialer og værktøj til den opgave, pillefyret i sig selv er jo mindst 20K, køkken mindst 25K + hvidevarer.. Jeg har lige renoveret mit, og så lærer man at pengene bare FOSSER ud, når man begynder

Mvh

Morten

Jeg har pt. brugt omk. 400.000 på renoveringen at mit gamle hus. Nye døre/vinduer, nyt køkken, nyt bad, nye el- og vvs installationer, indvendig isolering af vægge og loft. Og jeg er langt fra færdig endnu. Og her taler vi om rene materialepriser - håndværker timer kommer oven i.

Prisen kommer meget an på, hvilke krav man stiller til udseende og kvalitet. Kan man "nøjes", kan det selvfølgelig gøres billigere.

Umiddelbart viser min erfaring, at man skal gange med 2-2½ i forhold til hvad man forventer for at opnå den faktiske pris.

Det som nok har overrasket mig mest under renoveringen er, hvor lidt vvs man får for pengene. Selv den mindste bøjning eller pakning er urimelig dyr.
jeg har haft gennemført et projekt. Budgetteret med 700.000 kr. - ender på 840.000 kr.

Har gang i renovering af 3 stuer hvor det ene bliver til køkken (flytter skabe og al hvidevarer med fra det "gamle", da det kun er 7 år).

Det budget lyder på 135.000 kr. og det skrider med ca. 20.000 kr. som jeg ser det.

I dette budget er der hverken nye vinduer, hårdehvidevare eller køkken elementer.

Så hvis I vil renovere køkken og bad og indkøbe nye hvidevarer og stadig skal være på under 100.000 kr. så er det helt vildt hvor skrabet I kommer til at købe ind og så ville jeg mene, at når man ligger så meget tid i det, så skal det også holde og være i orden...

Sagt på en anden måde. De bud der er kommet på ml. 250 - 400.000 kr. lyder mere reelt.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Man skal passe på med gamle huse.

Har huset idetheletaget kvaliteter der er værd at spilde renoveringspenge og -energi på?

Nyt tapet i køkken og bad viser jo tydeligt at der på ingen måde tænkes rationelt.

Hvis huset er "renoveringsværdigt" skal der tænkes stort og langt. Altså store penge og lang tid inde I sælger. Således at I får fornøjelse af renoveringen!

Altså tag, ydervægge og gulve og især efterisolering heraf. Osse de tekniske installationer kan kræve opgradering.

Nyt tag og nye vinduer på og i en u-isoleret ruin er jo fuldstændig spild af penge. Og vil hverken kunne financierens eller
komme hjem ved et salg.

I skal have en faglig kompetent vurdering af hvad det vil koste at reneovere huset op til en nutidig standard. Men snak allerførst med banken om de overhovedet vil låne jer pengene til en renovering!

Annonce
Istedet for alle de gætterier der findes her, hvad så med at regne lidt på det?

Find ud af hvor mange kvadratmeter fliser i skal bruge i badeværelserne, nye vaske osv.

Skal alle vinduer skiftes og er det standardmål? find ud af det.

Hvad koster pillefyret.. og skal det skiftes? 

Skal der skiftes elkontakter? få dem talt op og kig på en webside der sælger el-artikler og lav en liste.

Få optalt køkkenskabene op og find et godt køkken i Ikea.

Lav en prioriteret liste og tag det stille og roligt, en ting af gangen

Hvad er det for noget med en budgetskabelon? Det lyder som noget pladder fra banken, tag et stykke papir og en blyant og lad være med at komplicere tingene.

Når du kender tallet så læg ca. 20% oveni til diverse.

Og vigtigst af alt... tal med din kæreste om hvorfor han mener det bliver 100000 uden at have lavet en liste over hvad der skal skiftes?

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Jeg har lavet mit om for cirka 100.000, men nye kliker i gang og køkken. Nyt køkken, taget alt tapet af og givet væggene multi280 giver dem en rug pæn overflade. slibet gamle træ gulve. Så man kommer ikke så langt for 1 k...
Og har ikke haft håndværkere på da jeg og hele min famile er murer.

Mvh

Keder du dig?
Så prøv kig forbi her
Mon ikke at det er på tide med lidt input fra Gabby.

Det de to ovenstående indlæg omtaler er udskiftning eller vedligeholdelse - ikke renovering, (af et "ældre hus som vi så selv skal renovere")
Vi købt et hus som ikke har været gjort noget ved siden det blev bygget i 62, så det er da vist renovering. ?
Jeg gad bare ikke til at skrive en hel roman. Alt jeg ville frem til var at det koster dyrt, og at penge render fra en. Man kan hurtig bruge 100.000 kr.


Keder du dig?
Så prøv kig forbi her
Et godt eksempen er lister! Jeg skulle ud og købe lister til min førstesal igår, og kun til den var der for over 2000kr! LISTER!! dem havde jeg da ikke i noget budget nogen steder, og den slags "overraskelser" har jeg set mange af ;D

Mvh

Morten

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også