LIP Fugemasse eller LIP Multifuge?

Jeg skal skifte et par fliser i mit badeværelse. Når de nye fliser er sat op skal jeg naturligvis fuge mellemrummet til fliserne ved siden af. Fugerne er max 5 mm brede. Jeg vil gerne have så glat en overflade på fugerne som muligt.

Jeg er i tvivl, om jeg skal bruge LIP Fugemasse eller LIP Multifuge. Jeg kan læse mig til på pakningerne, at

 - LIP Fugemasse er velegnet til fugning af sugende underlag
 - LIP Multifuge er velegnet til fugning af ikke sugende underlag

Jeg ved ikke, hvad der ellers er af forskel på de to produkter. Og jeg ved ikke, hvordan jeg afgør om mit underlag er sugende eller ikke sugende.

Kan nogen herinde hjælpe?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke det gør den store forskel hvis dine fliser bare er alm. hårdtbrændte. Hvis det var natursten eller tegl ville jeg nok undersøge nærmere og evt. gribe knoglen og ringe til LIP
Tak for rådene.

Jeg hælder til LIP Fugemasse pga. den lidt glattere overflade. Jeg talte i telefon med LIP i dag, som var meget venlige. Vi snakkede om det der med, at LIP Multifuge er bedst til ikke sugende underlag og LIP Fugemasse er bedst til sugende.

Her til aften prøvede jeg at sætte en flise i vand:-) Nedenfor er et billede af den efter ca. en halv time. Ved sgu ikke, om det er meget eller lidt sugende:-)



Flisen ser i øvrigt sådan her ud på forsiden:


Synes umiddelbart det virker som om den suger meget. Men som du selv skriver er det svært at vide
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis