Vand fra bruser løber ud på gulvet

Hejsa,

jeg har et mindre, men stadigvæk irriterende, problem. 

Vi har fået lavet et badeværelse med brus på 1-salen. Det er lavet med vinyl og efter alle kunstens regler. Jeg ønskede oprindeligt en kant fra selve badeværelset og ind til bruseren, men dette var ikke lovligt (jf. gulvfolkene) at lave. Det resulterer så i at der kan løbe en smule vand ud på gulvet.

Jeg har tænkt mig at lave en løs liste som jeg kan lægge hen - det er selve konstruktionen af denne liste som jeg ønsker gode råd til  Selv forestiller jeg mig en høvlet malet liste og ellers klæbe noget glasbånd på den side der skal ned mod gulvet.

Gode råd modtages gerne?

mvh
Torben
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo købe en plasticliste i trælasten - kraftig fejeliste eller fejeliste eller lignende.
Den kan du så tilpasse i enderne hvor gulvet buer opad væggene, og lime fast med byggesilicone lidt udenfor badeforhænget.

Lidt småfusket løsning men men -- hvad ellers.
Kan måske også blive nogenlunde pænt, hvis du vælger en passende farve - det kunne jo være at det løste problemet

mvh A.

To ulykker kommer sjældent alene.
Nu spørger jeg bare af ren nysgerrighed da jeg selv er i gang med en 1 sal. Hvorfor skulle det være ulovligt at sænke gulvet i bruseområdet i forhold til resten gulvet så man for en lille opkant? 

Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge.



Piet Hein
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tror jeg misforstod dit indlæg, man må selvfølgelig ikke lave en opkant op TIL bruseområdet hvis det eneste gulvafløb sidder i bruseområdet. Havde der været et gulvafløb mere havde det været i orden.

Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge.



Piet Hein
Korrekt. Der er kun ét gulvafløb.

Gulvet er naturligvis spartlet med fald væk fra åbningen, men bruserens stråler presser vandet ud på gulvet. Det klares nemt ved at lægge et håndklæde ude foran forhænget men træls alligevel. 

Tror at problemet kan afhjælpes simpelt med en løs skinne af en art - to gulvafløb synes jeg trods alt er overkill (det skal jo betales )

mvh
Torben
Jeg vil helst undgå en "fast liste" da det, som du nævner, er lidt småfusk. Det kunne nok laves nogenlunde pænt, men alligevel.

mvh
Torben 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Du har måske ikke overvejet at lukke mindre op for bruseren
Kan ikke forstå hvorfor du ikke fik lavet den kant. Lovlig eller ikke, hvem kommer og kigger i dit hus? Og hvad kan den kant gøre skade?

Keder du dig?
Så prøv kig forbi her
Der findes vist stadig de håndværkere og selvbyggere, der finder placeringen til afløbet ved at hælde vand på gulvet og så sætte afløbet der, hvor der først bliver tørt.... Jo, det er set.

Hvis nu afløbet er placeret på det laveste sted sker der ikke noget ved at søtte en kant/liste, som ikke slutter helt til ved væggene. Så kan vand, der er kommet udenfor brusenichen, rende udenom listen og til risten.

En anden løsning kunne være den som min arkitekt så genialt lavede i vores badeværelser: Bruseren placeres på en væg, så den sprøjter over mod den modsatte væg og ikke hen mod forhænget. Det kan i dit tilfælde betyde at bruserstangen skal flyttes og ikke kommer til at sidde på samme væg som blandingsbatteriet, men det kan man jo også leve med, måske.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af Manik.dk på 22 mar 2013 20:19
Kan ikke forstå hvorfor du ikke fik lavet den kant. Lovlig eller ikke, hvem kommer og kigger i dit hus? Og hvad kan den kant gøre skade?

Hejsa,

de ville simpelthen ikke lave den kant - men ja, har da også fortrudt en smule.
Skrevet af Chr. på 22 mar 2013 20:47
Der findes vist stadig de håndværkere og selvbyggere, der finder placeringen til afløbet ved at hælde vand på gulvet og så sætte afløbet der, hvor der først bliver tørt.... Jo, det er set.


Jeg tror at jeg går efter den listeløsning 

Tak for hjælpen allesammen
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også