Timepriser dags dato

Hvad er de generelle timepriser for en dansk tømrer og en VVS-er?
Talen er om det nordlige Jylland.
Kan se at Koluda kørte med 325 plus moms i tidernes morgen.

Sjovt nok når man får tilbud fra tømrermesteren fremgår det ikke hvordan tallene er opstået.

Er der ikke love på området der skal sikre at borgeren kan gennemskue det oplyste?

Mvh.


32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det mener jeg ikke der er regler for
Men nu er det jo ikke altid timeprisen der er alt afgørende.

Billig timepris, kan jo også blive dyrt
Der er i hvert fald regler for specificeret faktura...
Så den holder altså ikke helt...

Billigt ..... Så taler vi om østarbejdere ...
Jeg vil hellere have danskere.
Men synes sku ikke om 1 mil. I arbejdsløn for at skifte en 1 sal i regulær tømrer enterprise.

Mvh.
På faktura skal der vel stå antal forbrugte timer, men vel ikke nødvendigvis, helt specifikt hvad timer der er brugt i de forskellige trin i opgaven. 

Er det et tilbud, ved jeg ikke om der er krav om udspecificering, af time forbruget.
Men du kan vel forlange, at få det mere detaljeret.
 
 
Ja, er det tilbud så er timeprisen jo under ordnet, da det alligevel er på fastpris.

Vil man have det, kan man selvfølgelig få tilføjet hvad evt. ekstra arbejde på timeløn koster.
Helt fint.

En helt tom 1 sal med tilhørende tagdel over vinkelbygning som skal fjernes og monteres nytt igen dog kun færdig udvendigt.
Det tager 3 mand og 8 ugers arbejde for at nedtage gamle tagplader, gamle spærrer, sætte nye spærrer op, nye 3 gavle og hvad der hører sig til tagdelen. Faktum en udvendig færdiggørelse af en ny 1 sal..
Fatter ikke hvordan man kan udføre noget så simpelt så langsomt.

Mvh
Annonce
Nu afhænger det jo af hvor stor bygningen er, og om der er andet der skal tages forbehold for.
Ellers må du jo hente et nyt tilbud, hvis du synes det er for dyrt.
Der var for længe siden en tråd om emnet. Her havde en af LDS' tømrermestre lavet en lille liste over nogle af de udgifter der følger med at en svend gående. udover timeløn var der moms, bil, værktøj, forsikringer, husleje (værkstedet) kurser, affaldsbortskaffelse sygedagpenge, administration etc. Selvom timeprisen kan synes høj umiddelbart, så var der ikke meget tilbage.
Da en tømrervirksomhed jo er en privat virksomhed har den ikke andre steder at sende regningen hen end til kunden. Det er jo ikke DSB eller ComBus du entrerer med. Og private virksomheder lever ikke for profitten men af profitten.
Tømrermesteren har det som pigerne i Istedgade: Uden penge gør det ondt.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det er talen om 250 m2 tagflade. Et planhus med stillads hele vejen rundt. Og sågar bredt stillads på den ene side for materialer.
Alt er nyt fra remmen af og op.
Det er simpelthen til grin at prof folk kan bruge 8 uger med 3 mand at lave en lukning af sådan en størrelse.
Det tager i virkeligheden kun det halve hvis folk gider at arbejde og bruge deres ekspertise.
Det er da ikke raket videnskab at lukke en 1 sal med hanebåndsspær.

Har skam fået andre tilbud. Fra en mester som har så lidt at lave at han fyrer for tiden.
Det var kun højere...

Begynder at forstå hvorfor man bruger polakker og andet...

Mvh.

Hvad er billigste pris da, og er det incl. materialer, eller levere du selv dem?
Hvad var prisen da ?
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis