Kan ikke udtale sig om den konkrete sag

Det burde ved lov forbydes at myndigheder bruger den i overskriften talemåde. Det er simpelthen for tit de dækker sig ind ved at give den besvarelse, hvis vi andre sagde noget sådant til offentlige myndigheder ville vi nok få ørene i maskineriet.
30 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Meget ofte er det desværre lovbestemt hvad offentlige ansatte må udtale sig om.
Er selv ansat ved det offentlige og som regel spekulerer diverse forbrugerprogrammer i den kendsgerning, at myndigheden ikke kan tage ordentligt til genmæle.
Har haft en kollega der var udsat for det fra en avis, og den sagsfremstilling der blev lavet i mediet manglede ca. 40% af substansen, som vel at mærke IKKE var til borgerens gunst.

Så når i ser den slags ting så tænk over, at det kun er den ene side af striden der får lov at fremlægge synspunkter og beviser.

Vil tro at jeg kan vinde sympati for hvilken som helst "sag" hvis jeg helt selv må vælge ting jeg vil fremlægge uden, at modparten må tage til genmæle ;-)

 Aldrig gå ned på udstyr!

Men det er jo betænkeligt at man har lavet en "betænkning" (elsker det ord) der siger at folk skal holde kæft med tilbagevirkende kraft, og dermed kan de ikke udtale sig, da de jo så senere kan få ørene i maskinen.

Jeg er helt med på at det ikke altid er sort/hvidt når en sag skal fremstilles, og at der er mange hensyn der skal med, men kan vi som offentlighed ikke forlange, at få at vide hvad der sker, uden at de berørte skal dække sig ind under denne overskrift?

Hvad vil der ske ved at udtale sig? Tja, det kan jo blive brugt imod en senere, og uha det kan jo næsten være fatalt at have sagt noget man så senere er nød til at indrømme at man har taget "et nyt standpunkt".

Vi ser politikere bruge det i stor stil... hvornår har du sidst hørt en politiker svare JA eller NEJ til et simpelt spørgsmål ?

-Fru Statsminister. Ved de hvad klokken er?
- Nu er det jo sådan at man ikke kan sige at klokken er slået før vi har hørt hvad de andre EU statsministre har at sige, og må jeg i den forbindelse henvise til det faktum at jorden er rund og derfor kan det være svært at sige hvad klokken er inden for et givent sted, da det jo hele tiden flytter sig, og derfor har vi i regeringen nedsat et udvalg der inden for de næste måneder kommer med en betænkning der vil betyde at vi nedsætter en kommision der kan se nærmere på sagen, så vi lover at indenfor et par år, så er regeringen klar med et rigtigt godt svar på dit spørgsmål...

   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der har du da lært noget udenad Henrik, du burde jo ligefrem have en taburet og en fed gage !
Grunden til at jeg røg i blækhuset, var p.g.a. den udsendelse der var om den måde SAS snyder sine pasagere ved ikke at udbetale erstatninger ved fly der var mere end de 3 timer forsinket. Da der så blev spurgt hos en fra ledelsen brugte han den vendning: Jeg kan ikke udtale mig om den konkrete sag !
Og hvor tit har vi hørt den vendning efter hånden, derfor syntes jeg at den skulle forbydes ved lov.
Jeg ved godt at den der tager jurnalistik for sandhed, burde vide bedre.
Men der må ligesom være noget om sagen !!!!!
Mon ikke den vending primært bruges, for at snakke uden om et ubehageligt emne?

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af Håndværkeren på 20 mar 2013 09:10
Der har du da lært noget udenad Henrik, du burde jo ligefrem have en taburet og en fed gage !

Ja tak...og gerne med en gigant pension 

Så lover jeg til gængæld at udtrykke mig totalt uklart, eller tale uden om, ligegyldigt hvad jeg bliver spurgt om 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Så er du jo den fødte politikker
Men er det ikke med politikere som med bistandsklienter.... det svære består i at holde masken, fra kontoret og til man sidder i taxaen igen  


Lidt ligesom jeg har det med nogle "kunstnere", der tegner en badebolt med en lineal og så påstår at det er kunst og derefter skal have hele hånden nede i statskassen 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det er jo derfor de kalder sig kunsnere, kunsten at franare staten em masse penge til et totalt unyttigt projekt.
ØH er det ikke lige som det er hørt før.
Det værste jeg har været ude for var en radio udsendelse med en der kaldte sig kunstner, i en hel time fortalte han noget han kaldte den uendelige historie og fik så 57.000,00 kr. for opgaven.
Historien startede som han påstod alle eventyr skal:

Der var en gang, for enden af den var der en dør ! Bag døren, der var en gang hvor der for enden var en dør ! Bag døren, der var en gang. . . . o.s.v. fortsæt bare en times tid.
Den mest geniale kunstner jeg har oplevet, var ham der sømmede et stykke lærred på en ramme, malede det hvidt og så fik den undrende folkemasse til at indse, at det her var stor kunst. Som jeg husker det blev det solgt til et kunstmuseum.
Det er dog så mere tilforladeligt i mine øjne, end ham der fyldte sin afføring på dåser og nyder stor anseelse over det her flere år efter.
Men ellers vil jeg ikke udtale mig den konkrete sag.

Nå, det var en afsporing af emnet!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er som Wiggers i Svendborg, der en gang solgte BælteDyrPåDåse  
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også