Blomstereng

Vi har efterhånden valgt at lave en del af vores 3500 kvm. Store græsplæne om til blomstereng :-)
Vi orker ikke helt at skulle igang med at "skrabe" alt græsset væk og drømmer om nogle blomsterengsfrø som vi kan strø ud over den eksisterende græsplæne som derefter gerne skulle blive til blomstereng.
Er vi helt galt på den eller findes der mirakelfrø som kan vokse sig store og stærke i en græsplæne ?

Mvh. Emil

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det mener jeg godt kan lade sig gøre, se bare på Søren Ryge's have.

Han har en blanding af græs med naturlige blomster i, jeg ville dog måske plante små "tuer" af forskellige købeplanter(eller hvad der kan findes hos venner og bekendte) i græsset. 
Ting som valmuer, margueritter, kørvel, bynke og selvfølgelig alle former for løgvækster, men også måske nogle forskellige græsser kunne være sjove. 

Jeg prøvede det en gang i vores tidligere hus, men da "engen" kun var på ca 30KvM, ja så fik den kun et år... den så nærmest tåbelig og rodet ud  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hvis du vil have løgplanter i blomsterengen kan du få løgene billigt ved at lave en aftale med en lokal handler, når potterne med forskellige løg er ved at være for gamle kan de fint plantes, jeg gav sidste år 30 kr. for bakker med 12 potter med 9 løg i hver.
Fuglene vil ubetinget anbefale den hurtige model, hvor du spreder lidt frø på græsplænen. Vil du give blomsterne bedre betingelser for at rodfæste sig, så fræser du nogle baner i plænen, hvor du sår dine blomsterfrø. Det sikrer at fuglene i mindre omfang æder frøene samt at blomsterne kommer i vækst før græsset vender tilbage, og blomsterne skal kæmpe med græsset om vand, næring og lys.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis