finansiering af tilbygning. Vejledning af lånetype.

Spørgsmålet er rettet mod folk der er opdateret indenfor lånetyper, og har en finger på pulsen.

Jeg står og skal have finansieret en stor tilbygning på huset.
Uden at gå ind i konkrete beløb, så kan jeg formentlig holde mig indenfor min friværdi, og banken jeg bruger, er nordea.

Hvilke lån er fordelagtige i øjeblikket?
Jeg har i forvejen et F3.
Men overvejer om det nye lån som blot bliver et lån for sig selv, skal være fastforrentet.

Men er der ikke noget med at et 3,5%, kan blive dyrt at komme ud af, i forhold til kursen?

Jeg håber nogen kan give nogle kvalificerede råd, så jeg er forberedt.

Mvh
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er rimelig opdateret på visse former for lån, men dog på ingen måde ligeså kompetent som en økonom eller finansøkonom. Tror du ikke det er mere fornuftigt du tager denne samtale med din bank? Det er jo trodsalt det de er der for.
Så længe man får dem til at lave direkte beregninger af hvilke konsekvenser forskellige valg har, så kan man jo ikke rigtig få nogle trælse overraskelser den vej.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Du har fuldstændigt ret. Og det gør jeg da også. Men da jeg ikke er ekspert, kan der være ting jeg kan overse. Og jeg har desværre en erfaring der siger at den der skal tjene pengene, ikke altid har interresse i at fortælle om mulige negative tendenser ved lånetyperne.
Spørg ovre på http://www.boligdebatten.dk/finansiering/
Der er nogen, som ved ret meget om det.

Jeg er ikke ekspert og heller ej opdateret, men tillader mig alligevel at bidrage med en kommentar.

Jeg kan godt forstå, at Torp spørger efter et uvildigt svar, for bankerne i dag er sgu lige så speget, som silden den er røget  Og alligevel ikke, for det er jo som sagt bare en forretning der skal tjene penge.

Torp kan sikkert få alle de beregninger i banken han vil have, men problemet som jeg ser det er, at ingen kender fremtiden.

Banker siger ofte, at med f.eks. et F5, så er man sikret i 5 år. Jamen, hvad så med årene derefter? Hvis renten imellem tiden er steget kraftig, så vil det alt andet bleve dyrer at låneomlægge. Også bliver ens tidligere flexrentebesparelse alligevel senere spist op.

Som situationen er nu, så kan renten vel kun forventes at stige over tid?
Så hvad er renten, når dit eventuelle flexlån ophør eller skal lægges om.

At komme ud af et flexlån før tid koster, alt efter hvor tidligt efter låneoptagelsen man ønsker at komme ud af flexlånet.

Også vil jeg mene, at det vil koste dig dyrt, hvis du går frem og tilbage imellem flexlån og fastforrentet - For den type låneoplægning er bestemt ikke gratis.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis