Bearnaise Lav-Det-Selv 3049 04-04-2000 21:36 HejJeg leder efter opskriften på bearnaicesauce lavet på smør (som den skal!!) - jeg mener den har været bragt her før, eller også er det så længe siden, at det var på fidonet. Anyone?Mvh.Michael Lund 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 04-04-2000 21:36 150 g smør5 æggeblommerca 2 spsk boullionsalt hvid peber2 tsk frisk kørvel1 tsk frisk esdragon3 spsk bearnaiseessensSmørret smæltes.Æggeblommerne piskes med ldit af essensen og boullionen til det skummergodt.Æggemassen sættes over sagte ild og smørret tilsættes lidt efter lidt. piskpisk pisk pisk pisk og atter pisk hele tiden, det må i øvrigt ikke overstige70 grader, så brug evt. et vandbad. Pisk til sovsen lyder hul, tag den af ilden så den ikke skiller. smag til med resten af indgredienserne.god fornøjelse.mvhMax"Michael Lund"
Lav-Det-Selv Trådstarter 3049 04-04-2000 21:36 Jeg har flere gange brugt min blender til bearnaisesauce, -med godt resultat.Håber du har en sådan stående, for her er to opskrifter direkte citeret fra"Blender Kogebogen", - den ene er med bearnaiseessens.Mange saucer kan med fordel laves på en blender. Er en sauce blevet klumpet,kan en blender hurtigt redde den. Det eneste, man skal passe på er, ikke atblende saucen for længe, den kan da blive tynd; 1 sekund eller 2 er nok på dettidspunkt af tilberedningen.Fyld ikke glasset mere end 2/3 og husk at holde hånden på låget.Bearnaisesauce 1 (4 pers)2 æggeblommer2 tsk bearnaiseessens1/2 tsk salt1/4 tsk hvid peber125 g smeltet smørÆggeblommer, bearnaiseessens, salt og peber kommes i blenderglasset og blendeset par sekunder. Smørret varmes op til det bruser, men ikke bruner; det hældesi en tynd stråle ned i æggemassen, der stadig kører i blenderen. Lad maskinenkøre i 30 sekunder, og saucen er færdig. -Vupti!Bearnaisesauce 2 (4 pers)1 skarlotteløg5 g esdragon10 g persille1 ½ spsk vineddikesalt, peber2 æggeblommer125 g smeltet smørSkalotteløg, persille og esdragon gøres i stand og blendes sammen medvineddiken. Æggeblommerne kommes i tillige med salt og peber. det blendes i 30sekunder, hvorefter smørret, der er opvarmet så det bruser, men ikke bruner,tilsættes i en tynd stråle. Lad maskinen køre endnu 30 sekunder, og saucen erfærdig.God fornøjelseMvh.P.W. Bosse-Gør det rigtige, fordi. det er det rigtige