Manglende forbindelse i stik ti trailer.

Når jeg tilslutter trailer stikket på min Citroen C5 årg. 2001 får jeg ingen lys i højre side på traileren. På bilen er alt OK.
Alt andet fungere som det skal.
Stikket på bilen og traileren er OK - ingen ire el. knækkede ledninger.
Findes der en styreboks, sikring eller relæer som evt. kan være beskadiget  og i såfald, hvor sidder de på bilen?
Der er ingen forbindelse i pin  nr. 7.på stikket.
Alt har fungeret perfekt indtil nu.
MVH C5 / MGB / DK
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at lirke frem og tilbage, med stikket når det sidder i?
Måske en knækket stel ledning
Er det alt lys i højre side?( både blink, baglys og stop)
18.03.13
Tak for jeres svar.
Hvis I læser min tråd vi I se at jeg skriver at både han og hun stik med sikkerhed ikke fejler noget. Derfor virker en løsning med at bevæge stikket naturligvis ikke i denne situation.
Ligeledes skriver jeg, at det kun er baglyset i højre side som mangler - blink og stoplys er OK og alt fungere i venstre side.
Ja det er et 7 polet stik og det er i ben nr. 7 der ikke kommer nogen spænding.
Derfor spørger jeg til om der er nogen der kender til en Citroen C5 og om der sidder en boks i selve bilen, som evt. styre trailer lyset- og hvis hvor sidder boksen.
MVH C5 / MGB / DK.
Øh - pæren. Eller testen - virker traileren på en anden bil

mvh

 varmetossen

18.03.13
Til orientering - alt fungere med hensyn til stik på traileren.
Traileren fungere også på et andet køretøj.
Derfor spørger jeg om der er nogen som kender en C5 og ledningsføringen til selve stikket på bilen. Fejlen ser ud til at opstå fra hunstikket på bilen og videre ind i ledningnet.
Mit spørgsmål er derfor om der findes en styreboks og hvor den findes på bilen?
MVH C5 / MGB / DK
Annonce
Hej
Du må se om der er spænding ud af bilen.
Kig på vedlagte.
Har du et multimeter ? ellers prøv med en prøveledning og 12 v pære fra højre baglys ud til stel.

http://www.van-nuys.dk/Teknisk%20info.htm

 Med venlig hilsen

 Anker

 

når man monterer anhængertræk på visse fabrikat biler, sidder der er boks i bunden af bagagerummet, hvor højre/venstre går gennem. Jeg har været udsat for, på en Opel, at der skulle luses en jumper ind, for at traileren ville lyse og blinke i højre side. Måske det samme på din? Men har du prøvet med en anden trailer? Er det et træk du lige har fået monteret? Er det første gang du hænger en trailer på bilen?

 

19.03.13
Tak for jeres svar!
Til AP - jeg har testet med et multimeter og problemet er at det ikke er nogen spænding bilens stik mellem pind 31 og 58R. Alle andre funktioner er indtakt. Det vil sige et eller andet sted forsvinder spændingen.
Alt har fungeret perfekt indtil pludselig den anden dag . Nej det fungere heller ikke på en anden trailer - også her mangeler højre baglys når den tilsluttes.
Derfor spørger jeg til den omtalte boks - hvis den findes og hvor den sidder på bilen. Er det den som kan være beskadiget og er der nboget man kan gøre ved den?
Måske er dette problem for specifikt til at nogen ved noget om det, med mindre man kender en Citroen C5 og ledningnette på sådan et køretøj.
MVH C5 / MGB / DK
nu er det jo ikke ledningsnettet på selve bilen, du har problemer med, men det net, der er monteret sammen med trækket. Prøv at tage alle sikringer ud og kontroller dem. Man har før hørt om den slags

 

19.03.13
Godaften - nej det er korrekt, at det ikke er ledningsnettet, men den del som er monteret ifm. trailer stikket.
Forslaget med at fjerne alle sikringer er forsøgt tidligere bla. for at være sikker på, at der ikke var fejl på sikringerne (formoder at der menes sikringerne på bilen) Kan vel også drage den konklussion, at hvis der havde været et problem der, ville bilens baglys heller ikke fungere.
Mener ikke at jeg har kunne finde andre sikringer som evt. vedrørte stikket til traileren - eller er der et bud på det?
MVH C5 / MGB / DK
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis