Manglende forbindelse i stik ti trailer.

Når jeg tilslutter trailer stikket på min Citroen C5 årg. 2001 får jeg ingen lys i højre side på traileren. På bilen er alt OK.
Alt andet fungere som det skal.
Stikket på bilen og traileren er OK - ingen ire el. knækkede ledninger.
Findes der en styreboks, sikring eller relæer som evt. kan være beskadiget  og i såfald, hvor sidder de på bilen?
Der er ingen forbindelse i pin  nr. 7.på stikket.
Alt har fungeret perfekt indtil nu.
MVH C5 / MGB / DK
Når jeg tilslutter trailer stikket på min Citroen... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Når du skriver stikket er okay.
Har du ledt efter den boks uldal nævner i sit svar ?

Ellers så prøv da og træk en ny ledning til stikket.
du kan jo følge kablet fra stikket bag på bilen og ud til baglygten, herimellem sidder der en dåse - HVIS det er en model af den type.

 

Hej
Det kan meget nemt være tilfældet at der på din bil er monteret en "can" fortolker box.
Den vil "normalt" sidde et sted i bagagerummet, men den kan godt sidde bag noget beklædning, da det ikke er noget man normalt skal røre ved !!!

Disse fortolkerbokse er en slags lille computer som får informationer fra bilens lys og så tænder tilsvarende lys på traileren, men med strøm fra en ledning på batteri eller tilsvarende !

I første omgang ville jeg prøve at afmontere en pol på batteriet ( husk at have en dør åben imens ) ikke du lige pludselig står med en låst bil og nøglerne inde i bilen !!!  lad polen være afmonteret et par minutter og monter den så igen !

Hvis du er heldig virker dit lys så igen nu men hvis dette ikke hjælper er der nok en fejl i den "can" fortolker som sikkert sidder på din bil !

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
21.03.13
Godaften til alle jer der bidrog med gode råd vedrørende denne tråd og mit problem.
Løsningen blev demontering af ledningsnettet fra trailerstikket på bilen op til styreboksen ( der sidder en boks i hjulkassen for reservehjulet - som styre spændingen ud til trailer stikket.) - det vist sig at der i dette stik var en ledning som var knækket. Forstå det hvem der kan, men da den var genetableret fungerede det hele.
Tak for jeres assistance og den tid I brugte.
MVH C5 / MGB / DK
Hej
Rigtigt fint med en tilbagemelding.
Det kan også hjælpe andre der måtte komme i den samme situation
Godt råd fra polobjørn.
Til lykke med resultatet

 Med venlig hilsen

 Anker

 

Hejsa!

Jeg står med et lignende problem; dog har jeg en C4.

Mit problem består i, at alle pærer virker, men det er kun baglyset i højre side, der lyser. hvis jeg sætter den samme pære de andre steder er der ingen lys.

Stik på bilen og traileren ser fine ud lige som de indvendige i selv lygtehuset ser nogenlunde ud - måske en anelse rust på nogle af stikkene.

Kan en anelse rust på stikkene gøre at pæren ikke virker de andre steder og hvordan af-monterer jeg stikkene og hvordan fjerne jeg rusten?

(Jeg ved ikke hvordan jeg kan uploade billedet af mit lygtehus?)

PFT


Hellere 1 kylling på Weberen end 10 duer på taget :-
Hej

Start med at kontrollere at der er spænding på de stik der skal være det på i bilens stikdåse  -  baglys vil være på midterbenet og det ben der sidder nærmest kl 700 hvis det var en urskive - kontroller stelforbindelsen - den ligger på kl. 5 benet !  
se event. dette link: 
http://www.autoelektrikeren.dk/Anh%...teknik.htm

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
På Citroen 5 Weekend sidder der en boks i bagagerummet, under "gulvet" i reservehjulsrummet. Både til bagerste lys og til trailer
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis