Hvor utrolig heldig kan man dog være?

Endelig falder den store appelsin i min turban!

Denne e-mail tikkede i dag ind til mig:


Citat:

Dear Friend

A Kuwaiti made a fixed deposit of $19.7Million USD in my bank branch (Reputable bank in Malaysia) where I am a staff in the audit and operations department. He is dead and has no known legal and official next of kin/beneficiary.

HOW THE TRANSACTION CAN BE HANDLED: All the clients account details and file are in my possession and that will make it easy for me to legitimately and officially insert your name as the legal and official beneficiary/next of kin as regards the funds in our bank.

This process must be backed up with confirmable legal and official back up documents. Most importantly, you will be required to:

(1). Act as the original legitimate and official beneficiary of the funds.
(2). Receive the funds into a business/private bank account anywhere in the world.
(3). At the completion of this transaction, the sharing rates shall be 60% for me while 35% for you and 5% will be for any expenses.

I need to know if you will agree to partner with me in this business deal.

Best regards,
Mr. Daniel Lee.
Email: [email protected]

Citat slut.

Sådan lige ved lidt hurtig hovedregning, skulle det vel kunne give mig noget i retning af 35 mio kr., lige ind på den slunkne folkepensionistkonto.
Det er da mageløst???



Med venlig hilsen
ktm

 

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og du skal nok skynde dig 

(du kan få kontonr. på en PM - der falder vel lidt af for det gode råd)

De Kærligste Hilsener


 varmetossen

Jeg er bestemt ikke uvillig til at dele lidt ud af rovet!!!
Så er spørgsmålet om man også er med på at sende nogle småører til omkostningerne?

Et eller andet pirrer mig til at eksperimentere med det, for at se hvilke hundekunster man har lavet denne gang, men man risikerer vel at få noget kedeligt ind på sin PC.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hello KTM..

Det ENESTE jeg gætter på der IKKE er risiko for er at der reelt kommer penge IND på din konto....

Ufatteligt så mange forskellige af disse lokkende mails der findes.. de må jo indimellem have fået en stakkel i nettet....

MVH NJord :-)

MVH Njord
Ja - der findes nogen fantastisk hjælpsomme mennesker derude -

--- er blevet ringet op 2 gange i den sidste uge:
En gebrokken engelsk dialekt der kommer fra et mega-kontorlandskab med baggrundslyd fra 100 andre telefonerende.
Det lyder som han sidder i Bangladesh, Kualalumpur eller deromkring.

--- Han fortæller mig så, at Han ringer fra Microsoft, og de har konstateret at jeg har problemer med min PC - jeg har virus, og
det vil han hjælpe mig af med.
Jeg skal bare lige logge på, og så vil han vise mig hvad jeg skal gøre.


--- mageløs hjælpsomhed ikk-sandt
--- at tænke sig at Microsoft har folk til at ringe til alle PC brugere.

Jeg fik så sluttet samtalen, ved meget pænt at spørge ham: Du you think that I´m completely Idiot.
Han slutter lige så høfligt: Have a nice day, Sir.

Hej A.

To ulykker kommer sjældent alene.
Nu er det snart et stykke tid siden at jeg tjekkede min Spamfolder på min mail, så jeg har modtaget flere mails med følgende indhold:

Kære kunde hos Nets,
Vi har for nylig fastslået, at forskellige computere på din Verified by Visa-konto, kodeord og flere fejl var til stede før forbindelsen. Vi har nu brug for dig til at bekræfte dine kontooplysninger Verified by Visa.Hvis dette ikke er afsluttet inden for 48 timer, ville vi være tvunget til at indstille din konto på ubestemt tid, da det kan bruges til svigagtige formål. Tak for din forståelse på denne måde. For at bekræfte din online-konto:


Og et par dage senere ligger denne mail så:

Kære kunde ,
Vi informerer dig om, at dit kreditkort er blevet suspenderet af os efter de nye sikkerhedsforanstaltninger der gennemføres for at bekæmpe svig, Køb på internettet er blevet hverdagskost. Med dem viste sig et stigende behov for sikre betalinger for både forbrugere og handlende sites.

Vi inviterer dig til at gøre opdatering eller oprette din konto Verified by Visa . For din sikkerhed, vi suspenderet dit kreditkort. For at løfte suspensionen følge proceduren anført for Opdater din Kreditkort.



Nu er der bare lige den lille detalje at jeg ikke ejer et Visa kort... 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Ja det er utroligt.
Men der er ingen tvivl om at det ind imellem lykkes. Ellers ville man ikke bruge så meget krudt på den slags aktivitet.
Kan min "historie" medvirke til at blot en enkelt undgår at ryge i fælden, vil jeg være jublende glad.

@Henrik. Bare det at læse teksten er i sig ganske underholdende, idet den jo så tydeligt viser, at det er en sløj Googleoversættelse. Hvis man vil lave svindel, burde man vel i grunden sørge for en nogenlunde korrekt tekst!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 18 mar 2013 15:00
Jeg er bestemt ikke uvillig til at dele lidt ud af rovet!!!
Så er spørgsmålet om man også er med på at sende nogle småører til omkostningerne?

Et eller andet pirrer mig til at eksperimentere med det, for at se hvilke hundekunster man har lavet denne gang, men man risikerer vel at få noget kedeligt ind på sin PC.


Skulle du være så heldig at få penge ud af det, uden at føle dig taget godt og grundigt ved den nederste del af ryggen, så vil jeg gerne have det fif, du bruger Du får selvfølgelig halvdelen af det jeg får. Jeg har flere af den slags mail, du har fået, så jeg deler gerne med andre, hvis det giver overskud. Du skal bare sige til, så videresender jeg de omtalte mails. Jeg har den opfattelse, at det kun drejer sig om at få fat i dit bankkontonummer.

fase
Det har jeg også en skummel mistanke om, men på den anden side set, så skal man jo ikke altid have nej-hatten på og man må jo være positiv!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Nu er "Nigeria-breve" jo ikke en ny opfindelse, men jeg tror desværre at vi vil opleve langt mere af den slags i fremtiden.
Og da politiet ikke har resurser(eller knowhow) til at løse den slags kriminalitet, vil sådanne forbrydere næsten have frit spil.

Derfor er det ufatteligt vigtigt at man bevare sin sunde fornuft og skepsis... hvis "tilbuddet" lyder godt, så er der nok en hage ved det. Enten i form af direkte svindel, eller at forbryderne gør et forsøg på at skaffe sig oplysninger eller id.

Nu har jeg også hørt at der laves et trik, ved at ringe til folks telefonsvarer og indtale en eller anden personlig besked, som bare ikke er til dig. Hvis du så af venlighed eller nysgerrighed ringer nummeret op, så ringer du i virkeligheden til et nummer der koster dig det blå ned fra himlen på din regning. Og det foregår også med danske telefonnumre..... se det er også en måde at tjene til livets ophold på   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Så var jeg da mere heldig i går, hvor jeg på min (arbejds-) mail havde fået besked om, at jeg skulle have penge tilbage i skat! Se lige det voldsomme beløb, jeg var lige ved at ringe til min bankrådgiver.

De kunne da i det mindste have rettet indkomståret fra 2011 til 2012.

For øvrigt så kender SKAT ikke min arbejdsmail.


Dato : 02.02.2013

Meddelelse om tilbagebetaling af skat for år 2011

Kære skatteyder,

Jeg sender denne e-mail for at annoncere: Efter den sidste årlige beregning af din finanspolitiske

aktivitet, vi har fastslået, at du er berettiget til at modtage en tilbagebetaling af skat af:


DKK 854.56



At modtage din refusion, kan du udfylde og indsende den afgiftsgodtgørelse form.

Klik her for at få adgang til din refundere.



Vores hovedkontor adresse kan findes på vores hjemmeside på


Træd ikke på mine ledninger :o)
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis