Vurdering af ejendom

Når en ejendom skal vurderes med henblik på at part A i en skilsmissesag vil købe part B ud så skal der aftales nogle præmisser for vurderingen. Bl.a. Hvor mange måneder ejendommen skal være solgt indenfor. A mener 2-3 mdr. B mener 6mdr.
Mvh
Henrik

Henrik
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke det er noget parterne afgør i fællesskab.

Men hvis en overtagelse skal ske hurtigt, er det vel rimeligt at det samme gør sig gældende for vurderingen af salgsprisen.
Det samme gør sig også gældende for de "sparede" omkostninger til mægler, diverse attester, ejerskifte forsikringer, gebyrer og handels omkostninger.....

Mon ikke begge vil komme med hver deres vurdering af ejendommen og forhandle sig frem til en løsning...
Jeg kan forestille mig at hvis de hver især kommer med vurderinger som de selv ER VILLIGE til at overtage ejendommen til...
Ja så passer de nok nogenlunde med den rigtige handelsværdi...

Det giver ikke meget mening hvis A mener ejendommen skal vurderes til 5 mill og ikke selv vil overtage til den pris.. samtidigt med at B vurderer til 3,5 mill men er villig til at overtage til den pris....

Men uanset hvad kan det jo hurtigt blive et ømtåleligt emne :-(

MVH Njord

MVH Njord
Tag og få kreditforeningen (hvis i har sådan en), til at vurdere huset, hvis i har lidt svært ved at blive enige om en pris.
- så får i også et par uvildige øjne på prisen.

Så vidt jeg lige ved, er der ikke nogen regler for hvor lang tid det skal tage.

- og jeg mener, at det er sådan,, at hvis A vil købe B ud, og B fraflytter huset. så skal A betale husleje til B, indtil den dag, A overtager skødet 100%.

Jeg mener også at have hørt noget om, at i skal have lavet en såkaldt bodelingsoverenskomst, hvor det klart og tydeligt fremgår, hvem der køber hvem ud, og til hvad pris, osv. for så er der intet at komme efter, og begge har skrevet ubnder på en fælles aftale.

Og til sidst kan jeg bare tilføje : glem mundtlige aftaler. Få alt på skrift. det kan hurtigt ende med, man bliver uvenner, og så er det ord mod ord.

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men det er hvad jeg lige kan komme i tanke om.
/Lille Nissen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis