flisegulv

Jeg vil høre om der er nogen som kan give mig et råd.

Jeg har et lille toilet/bad som jeg vil gøre større ved at flytte døren og isolerer samtidig med vådrumsgipsplader. I denne forbindelse er der højde forskel på gulvet.

Jeg vil høre om jeg kan lægge et lag cement oven på de fliser som er der nu, så gulv højden udlignes og som stadig bevare den hældning der skal være til afløb i gulvet.

Jeg har tænkt på at lægge vinyl på det nye gulv.

Kan det lade sig gøre? Eller er der en anden og bedre måde at gøre det på.....
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du muligvis nok godt. Forudsat at de gamle gulvfliser ikke ligger løse nogle steder!

Men hvorfor ikke blot hakke de gamle fliser væk?

De skal bruges et spartelprodukt i stedet for "et lag cement" .o)

Ca. hvor tykt et lag skal der udlægges?

Og hvis der skal vinyl på så er hele opgaven inkl. udspartling jo en opgave for et gulvfirma. Som faktisk skal have vådrumscertifikat og bør være medlem af "Gulvbranchens Vådrumskontrol" for at måtte lave den slags arbejde!
Der er ikke vinyl på det gamle gulv kun fliser. Det gulv som det skal op i højde med er betongulv belagt med noget kok lignende underlag.
Højde forskellen er ca. 0,5 cm. måske ikke engang så meget.
Jeg vidste ikke der var regler på det område.

Hvordan går jeg nemmest det kok af med for de er jo limet på beton
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det går nok med fliserne, men korken skal nok af.

Hvis det kun er 5-10 mm det handler om så så er det nemt at udspartle hele gulvet med fald og det hele.

Der er regler for det meste her i kongeriget. Mht. gulve i vådrum er årsagen at der tidens løb er lavet meget elendigt vinylbelægningsarbejde!
De fleste gulvfirmaer har de nødv. certifikater. Hvilket bør fremgå af samme firmaers annoncering!

Korken sidder nok godt fast, men kan måske fjernes med en alm. skarp spartel eller bredt stemmejern.
Men hvorfor hidkalder du ikke blot et gulvfirma. De er vandt til at rive den slags af.
Lad dem give et tilbud på hele arbejdet!
Skrevet af Lissi på 18 mar 2013 14:20

Hvordan går jeg nemmest det kok af med for de er jo limet på beton

Fy-da-føj. Det kan godt være en slem omgang - har selv været det igennem - og jeg havde endda selv tidligere limet dem på

Jeg købte en stiv smal ( 6 - 8 cm ) bred spatel - sleb den skarp og brugte den og en skarpslebet fladmejsel. Træls atrbejde - men nødvendigt.

Jeg skulle have trægulv direkte ovenpå så alle små ujævnheder måtte væk - sleb med båndpudseren til sidst.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej

Det kan ikke laves i cement/beton, det kan ikke holde i den tykkelse. Du skal bruge flydespartel og sørger for at det eks. underlag (altså de gamle fliser) er ordenligt afrenset og ikke ligger løse. Dit kork gulv skal fjernes, de sidste rester kan du tage af med sandpapir.

Held og lykke med opgaven

Mads Andreasen

Indehaver

BADMODUL.DK A/S
Sank Knudsvej 23A
1903 Frederiksberg
+45 2241 7163
www.badmodul.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Rigtig gode indslag og tak for det. Da jeg kun har en lunge må jeg nok få en anden til at fjerne kok fra gulvet.
Fliserne skal nok også af, da jeg ikke stoler på de er tætte nok og dermed ikke sidder ordenligt fast.

Nå jeg må i gang med at finde en handy man som vil hjælpe med betaling.

Tak igen for jeres råd.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nu er det mere end 10 år siden jeg fjernede mit - og det var ikke så moderne med en multicutter - men jeg tror den kan løse opgaven - med nogle ekstra skiver.

Jeg har købt en sidste år og fatter ikke hvordan man leve uden - nu
Min er med ledning - men de kan naturligvis også fås med batteri.

http://
www.prishammeren.dk/shop/bosch-gop-250-1780p.html

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

EISOE tak for den ide. Sådan skal jeg have mig og så i gang med at få den afprøvet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ellers lej en gulvstripper, det koster ikke det store, også er det fjernet på ½ time incl. oprydning...
Tak for dette gode råd Koludabyg
Det lyder som den helt rigtige løsning for mig.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også