windows 7

Jeg har en Asus bærbar med Vista, som ikke kan sammen med min nye Nokia, derfor ville jeg gerne købe eller låne en installation CD med Windows 7.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan det her bruges?

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/downloads

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af lynæs på 18 mar 2013 10:48
Jeg har en Asus bærbar med Vista, som ikke kan sammen med min nye Nokia, derfor ville jeg gerne købe eller låne en installation CD med Windows 7.

Hvad er det mere præcis din Vista ikke kan med sammen med din Nokia?
Har du prøvet at være på Nokias hjemmeside for at hente software til at skabe forbindelse med telefonen.
Du kan ikke bare installere en Windows7 på din computer uden at have en licenskode til den.

fase
Den kan ikke bruges sammen med telefonen, det står også i brugsanvisningen, som man først ser efter køb.
Der mangler drivere.
Jeg er ikke int. i windows 8.
Det kunne jo være at nogen havde en ubrugt 7'er.
KTM. Tak for svar.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 


Hvilken Nokia er det, det drejer sig om? Jeg vil gerne prøve at finde en driver, men det kræver at jeg ved hvilken model og hvad driveren skal bruges til.
De seneste windovs kræver en licenskode for at kunne bruges, så hvis man f.eks. har en licens, men mangler CDen kan man låne en fra en anden, men koden kan kun bruges til den maskine, den er købt til. Der kan dog foretages hardwareændringer inden for nogle rammer uden, at der skal laves en anden registrering.
Når aktiveringen af Windovs er foretaget er den "brugt", og jeg kan ikke forestille mig at nogen forærer en licens til 700 - 800 kr. væk.

fase
Nu har ikke bedt om en gratis.
Nokia lumia 920
Men enten anskaffer jeg en windows 7 eller det får være, vi har en 8'er i huset også, så det kan gå, men den er egentlig min kones.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Hej lynæs.
Du lyder ikke helt som en , der har det hårdt, men man kan godt opleve, at vi der er ramt af Vista kan beklages, når man vil noget. Jeg oplevede at jeg ikke kunne installere driveren til en scanner, jeg har. Den siger selv der er kompatibilitetsproblemer. Så måtte jeg ned under sofaen og finde en gammel bærbar med XP frem og den kunne uden problemer.

mvh

 varmetossen

Klaus.
Jeg vil da lige sige, at Vista aldrig har voldt os nogen form for problemer, og de kunne jo ikke vide at jeg købte den telefon.
Nej som folkepensionist klarer man sig fint,!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hvis man har lagt lidt til side.
Jeg har også en ældre IBM R 51 m. XP. stående som backup hvis uheldet er ude, men eller bliver den i skabet.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skrevet af lynæs på 18 mar 2013 14:45
Nu har ikke bedt om en gratis.
Nokia lumia 920
Men enten anskaffer jeg en windows 7 eller det får være, vi har en 8'er i huset også, så det kan gå, men den er egentlig min kones.


Nej jeg ved godt, at du ikke bad om en gratis udgave at WIN7.
Jeg har været inde på Nokias hjemmeside for at prøve at finde ud af om Vista kunne bruges. jeg fandt ud af at du slutter din Nokia Lumia 920 til med et USB kabel og skulle så kunne finde telefonen ved hjælp af stifinder. Jeg kan ikke efterprøve det af den simple grund, at jeg ikke er kommet så langt i brugen af mobiltelefon : Nokia nævner ikke noget om speciel driver til telefonen. Fremgangsmåden til at komme i kontakt til den skulle være den samme for Vista og Win7.

fase
Jeg kan godt finde den på stifinder, og også overføre, men har ikke de samme muligheder som w7, men never mind, jeg klarer mig.
Men vista forsøger at installere drivere, hvad den så ikke kan, så vil den ha en CD, hvad jeg ikke har.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hvis du ender med at skulle opdatere kan du købe opgradering af windows 7 fra vista frem for at købe et helt nyt windows 7. Virker for mig i hvert fald.

Jeg vil helst hygge med et glas vin og selv lave tingene, fremfor at betale kassen til andre.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis