Hjælp til ødelagt dør

Hej 

Håber i kan hjælpe mig efter vi har haft gæster natten til lørdag hvor vores dør til soveværelset desværre er blevet ødelagt af en af gæsterne
Nogen der kender hvor man kan købe disse døre ringede til varmemesteren som gav mig nr. På dem der levere til boligerne hvor jeg bor. Men de skulle have 2100 inkl, moms og arbejdstimer. Men tænkte det kan man da godt gøre billigere selv hvis man bare kan finde døren hvilket jeg har lidt svært ved


Mange tak på forhånd


Lige målt døren i bredden og den er 72 cm.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
http://billedeupload.dk/?v=Bjrqt.jpg#
Hvis du tar' i byggemarked eller lignende kan du så ikke finde en der er magen til.

Den dør er da vist en standard vare, prøv i byggemarkeder, Bauhaus, Silvan og lignende steder for at se om de ikke skulle have en sådan dør.

Tag fotografapparatet med så de kan se hvilken der er tale om, samt tag højden, bredden &  tykkelsen på døren det er ret så vigtigt + at der er fræset ud til hængsler i de rigtige steder, samt til låeskasse.

Ang. Højde og bredde samt tykkelsen er der flere muligheder.  

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Er lidt ueneig med dig maskinsnedker - det ligner ikke en nutidig standardvare.

Swedoor har f.eks. kun 2 hængsler, hvor den afbilledede har 3. Det tror jeg bliver svært at finde. Ligeså træsorten er noget man brugte tidligere.

Det er sikkert at Bauhaus ikke har en sådan dør som standard med 3 hængsler, men er en specialvare - så jeg vil tro at du ikke slipper billigere ved at skaffe den selv et andet sted.

Standardmål på en dør i dag er 62,5 - 72,5 - 82,5 i bredden og 204 i højden og 40 mm tyk, din er nok kun 35 mm tyk som var standard tidligere.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Man må da kunne købe den brugt, via Den blå Avis mv. Skriv nøjagtige mål, antal hænglser osv. + vedhæft billed - så gløder din tlf. nok. Der står garanteret i stakkevis rundt omkring og samler støv.

Det er da et forsøg værd.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Jeg kan se du bor i postnr. 8700 så prøv i Skræ der er en opkøber til alt muligt både vinduer og døre han har tonsvis af gode brugbare ting,
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Sæt en seddel rundt til de andre beboer om de skulle have en dør ståen i deres kælderrum/loftrum som de ikke bruge
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
EISOE

Du har helt sikkert helt ret i din antagelse, jeg skrev vist også: vist en standard vare & vist også at der findes flere mål, mm. men det skal vi nu ikke tæske langhalm på.

Vigtigst at trådstarter finder den helt rigtige dør.

Morten F kunne jo prøve at forhøre ved den lokale snedker om pris osv.

Fortsat go' dag til jer alle

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ja, som Orla skriver så er det vel vedkommendes forsikring der klarer dette.
Det burde uden tvivl være gæstens ansvarsforsikring der dækker det der. Og såfremt han/hun ikke har en ansvarsforsikring, så må det være af egen lomme.
Man må kunne forvente at voksne mennesker betaler for det de selv smadrer..

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis