Grov letspartel - Dana Lim..Brug hele spanden på en gang?

Jeg har netop fuldspartlet en enkelt væg i et rum hvor alle vægge skal fuldspartles. Da jeg desværre har planer for i aften, så er jeg nu stoppet, men jeg er blevet i tvivl om det er et problem.

Produktet er Grov Letspartel fra Dana Lim. Imens jeg fuldspartlede væggen stod spanden åben, således jeg nemt kunne tage ny spartelmasse efter behov. Men jeg er nu i tvivl om det reelt er nok at lukke for spanden igen, eller om den vil hærde inden for 8-10 timer ligesom det jeg har påført væggen?

I så fald er jeg jo nød til at bruge hele spandens indhold med det samme?

Mvh.
Michael Lind Mortensen
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Eller så igen.. det bliver nok næppe inden for 8-10 timer, da det er hærdetiden for 1mm.. 30cm hærder nok noget langsommere ;-) Men anyway - mit spørgsmål bliver dog det samme: Bør jeg bruge hele spanden på en gang, for at spartelmassen ikke går til spilde?

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Det plejer ikke at være noget problem, bare den ikke skal stå i flere måneder.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Okay tak. Der går heller ikke andet end et par dage før jeg går videre, så det er ikke lang tid den skal stå.

Mvh.
Michael Lind Mortensen
Jeg har haft en halv spand, let spartel stående i 3 måneder, uden at der har været noget at se på det.
Jeg sørgede bare for at spartlen i spanden, blev glat, så der var en jævn overflade, inden låget kom på igen. 

Held og lykke med spartleriet.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
evt. kan man lige give et sprøjt vand på overfladen med en forstøver inden låget puttes på igen, ved længere tids opbevaring.

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
eller når man har glattet overfalden i spanden kan man lægge et lag vitawrap eller lignende køkkenfolie over, så undgår man at få skorper ovenpå, som laver ærgelige striber i spartlingen, hvis man ikke får dem alle op af spanden før man går igang igen.

Men er det bare nogle dage eller en uge, så er der ikke grund til at gøre andet end at klemme massen ned i spanden (skrabe kanterne rene) og stille spanden et køligt men frostfrit sted.
Ellers rør den godt igennem med en piskeris, så plejer evt. klumper at blive opløst...
Skrab kanterne fri og luk spanden ordentligt. Ikke noget problem. Har flere halvde spande stående der er 3-4 år gamle, og de er ganske fine.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også